de spits is eraf - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu de spits is eraf - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

de spits is eraf

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

06 December 2009 | Nederland, Zwolle

Ik heb de afgelopen dagen weer een beetje kunnen landen in Amsterdam. Amsterdam is zo'n wereldstad, zo dichtbij huis. De grote stadsbibliotheek, de kanalen, het internationale karakter, het maakt het zo uniek en leuk om hier te zijn.

Aan de ene kant verbaas ik me erover dat het alweer 2 jaar geleden is dat ik hier dagelijks rondliep. De geur in het gebouw is nog hetzelfde en ik hoef heel veel dingen niet meer opnieuw te ontdekken.
Het is net alsof ik een oude film opnieuw ga bekijken en dat ik het nu ook wat ontspannender kan beleven en me meer op nieuwe dingen kan richten.
Ook de vrijheid om als stafwerker gewoon op je kamer te eten brengt wel rust in een dag.
Ik deel samen met Monique een kamer en we hebben in mijn beleving veel ruimte. Er staat zelfs een bank een een tafel!En het is gezellig om samen te eten. Monique heeft met mij 2 jaar geleden de Discipelschap Training School gedaan.


De afgelopen dagen stond in het teken van omgaan met de nederlandse cultuur, cultuurstress en cultuurverschillen.
Iedereen gaat hier door een periode van onwennigheid heen en het leren omarmen van de nieuwe cultuur, of je nu nederlander bent of afrikaan. En soms kost dat veel energie en vraagt het veel begrip.

De spits is eraf en ik merk dat ik gelijk ook weer wat meer ontspannen ben nu we van start zijn.
De komende week gaan we als staf veel bij elkaar zijn om elkaar te leren kennen en de komende maanden voor te bereiden. We zijn met 5 afrikanen (elk uit een ander land) en 2 nederlanders.

De volgende keer zal ik wat meer vertellen waar we ons precies op voorbereiden.
Na het weekend in Zwolle te zijn geweest ga ik nu weer onderweg naar Amsterdam.

Voor nu wens ik jullie een hele goede week.

hartelijke groet, alita

PS. Binnenkort verschijnt weer een nieuwsbrief met meer achtergrondinformatie.

  • 06 December 2009 - 17:27

    Gert:

    jaja, je bent gewoon helemaal geinfecteerd met het YWAM virus zie ik al.
    Prettige ziekte is het wel!!

    Groeten big5!

  • 06 December 2009 - 18:28

    Freek:

    Hoi Zus,

    Wat ben je toch een heerlijke kanjer. Wanneer mag ik langskomen? Heb weer 's zin om met een boekje en een rugzak op zoek naar je te gaan en even helemaal weg te zijn.
    We bidden voor je.

    Knuffels uit Gorcum

  • 07 December 2009 - 15:57

    Pauli:

    :)
    ik wist dit allemaal al-laaaang! Nouja, de helft dan, want dat riep je toen we vorige week de boel onveilig liepen te maken.
    Waar blijven de prachtfoto's als herinnering aan die leuke dag?! :-)
    Liefs!!

  • 07 December 2009 - 18:04

    Thea:

    Ha Alita,

    Wat gaaf joh dat je nu als stafwerker terug bent in A'dam! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen... bedankt voor je lieve kaart die mijlen heeft overbrugd naar warm Madagascar ;-). Veel liefs en zegen!

  • 07 December 2009 - 19:04

    Peter En Willemijn13:

    Hey Alita!

    Wat goed om zo weer even wat over je te lezen. Super gaaf zeg wat je nu weer gaat meemaken! En samen met Monique op een kamer. zo grappig! Doe haar de groeten. We zullen zo af en toe je verhalen lezen. Heel veel zegen voor de komende tijd!

    groeten uit het hoge noorden! Jaja we zitten hier nog steeds ;)

  • 08 December 2009 - 16:02

    Griella:

    Klinkt goed!

    3e of 4e verdieping, relaxte stoel, laptop mee, uitzicht over Amsterdam... (moet je eens proberen in de bieb)

  • 19 December 2009 - 20:06

    Herman:

    Hoera,

    ik vind het zo leuk dat je dit soort dingen gewoon doet!

    Suc6, Herman.

  • 22 December 2009 - 13:25

    Mandy:

    Hoi Alita!

    Hoe gaat het?:)
    heb je de post gekregen in Zwolle vorige week? ;)

    Groetjes Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Amsterdam

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2010

Mijn droom

18 Mei 2010

de beloofde foto's

09 Mei 2010

Welkom op de Veluwe

30 Maart 2010

Over einde lesfase en Pasen...

25 Februari 2010

Over grenzen, Nations 2 Nations en open avond.
Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 64668

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: