Over einde lesfase en Pasen... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Over einde lesfase en Pasen... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Over einde lesfase en Pasen...

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

30 Maart 2010 | Nederland, Zwolle

Hallo allemaal!

De lesfase is officieel voorbij! De 3 overgebleven studenten zijn nu op outreach, samen met 2 stafleden. Ze gaan de komende 8 weken langs verschillende asielzoekerscentra’s in Nederland. Tot op het laatste moment was het nog spannend hoe het allemaal zou gaan en of het allemaal zou lukken. Onze open dag van zaterdag 20 maart is op het laatste moment toch niet doorgegaan. Dat had verschillende oorzaken en was voor ons allemaal een minder leuke afsluiting van de lesfase.

Zelf heb ik daarna gelukkig een weekje rust kunnen nemen. Twee andere stafleden zijn direct in een andere 6-weekse cursus gestapt: TESOL (teacher English to Speakers of Other Languages). En zo gaat iedereen weer zijn eigen weg.

Het werken met asielzoekers heeft mijn hart. En ook de DTS vind ik een mooi concept om mee te werken. De visie van discipelschaptraining onder asielzoekers is sterk, maar vroeg veel van ons allemaal. Er zijn dan ook veel verbeterpunten en de vraag is of de DTS-vorm zoals hij in YWAM gebruikt wordt het meest geschikt is voor het werken met asielzoekers. Na de outreach kan het geheel geëvalueerd worden. Of en hoe ik daar direct bij betrokken zal zijn is voor mij nu nog niet helder. Mijn commitment (contract) met Amsterdam loopt tot juni. Als ik weer opnieuw zou gaan tekenen dan gaat het over een periode van 2 jaar. Op dit moment voel ik daar nog niet de ruimte voor. De komende 2 maanden neem ik dan ook de tijd om meer zicht te krijgen op volgende stappen. Voor alles is een tijd en ik vertrouw erop dat het ook nu wel weer duidelijk wordt wat de volgende stap zal zijn.

Ondertussen blijf ik bewegen.
Deze week ben ik op bezoek de andere YWAM basis in Nederland. Die staat in Heerde. (onder de rook van Zwolle :)). Ik ben te gast in de open week van de DTS. De studenten slapen in Epe en mogen elke morgen 5 kilometer door de bossen fietsen om op de basis te komen. Vanmorgen fietste ik door de bossen en zag ineens 3 herten en een eekhoorn! Het is heerlijk hier te zijn en van zo dichtbij de lente te mogen meemaken. Mijn hart komt weer een beetje tot rust na alle hectiek van de afgelopen weken. De omgeving is mooi en ook het karakter van de basis straalt veel vriendelijkheid en ruimte uit. Hier rondlopen betekent ook netwerken en mooie mensen ontmoeten. Veel mensen werken hier al een hele poos en brengen dus ook veel ervaring met zich mee. Ook werken hier mensen die al jarenlang in het buitenland hebben gewerkt. Vergelijken met de basis van Amsterdam heeft geen zin. Het is zo anders. De nationaliteit is hier vooral nederlands.

Bewegen betekent ook dat ik na deze week weer terug ga naar Amsterdam.Ik ga meehelpen op de basis met een korte conferentie:‘Etné to etné’. Dit is een netwerkconferentie. Veel vertegenwoordigers van organisaties uit verschillende landen zullen komen die allemaal de visie hebben om de minderheden in hun land te bereiken met het goede nieuws van het koninkrijk van God. Ik ben benieuwd welke ideeen ze allemaal hebben.

Verder hoop ik de komende weken in de Tabernakel, het gebedshuis in de rosse buurt van Amsterdam, regelmatig mee te kunnen draaien. Het is de bedoeling dat daar in de toekomst 24 uur per dag 7 dagen per week gebed komt. Ik begin steeds meer kennis te maken met de visie daarachter en ik ben er van onder de indruk. Het initiatief komt van IHOP (international House Of Prayer, www.ihop.org). Over heel de wereld worden steeds meer gebedshuizen geopend met 24/7 gebed. Ook in Nederland. Het is de moeite waard om oog te krijgen voor deze beweging.

Tenslotte hoop ik in de maand mei nog een paar weken mee te mogen draaien hier in Heerde. Dit zijn wat van mijn plannen die hopelijk stap voor stap omgezet kunnen worden in daden. Een mooi proces die me weer in nieuwe situaties brengt en me af en toe uitrekt. Dat noemen ze ook wel 'leven'.

Het brengt me terug bij Pasen:

Omdat Hij leeft,
ben ik niet bang voor morgen.
Omdat Hij leeft,
mijn angst is weg.
Want ik weet:
Hij heeft toekomst.
En het leven is het leven waard,
omdat Hij leeft!



lieve groet, Alita

Ps hoop snel wat foto’s te plaatsen. Kijken of ik die herten morgen weer zie…


  • 31 Maart 2010 - 06:50

    Brenda:

    He, mooi verhaal weer. Ik heb zin om weer face to face met je bij te kletsen! Doe je de groeten aan de familie Houtman?

    Knuffel van hier!

  • 31 Maart 2010 - 07:48

    Barbara:

    Mooie brief!
    Fijn dat je tot rust komt.
    Veel wijsheid gewenst!

    Liefs, Barbara

  • 31 Maart 2010 - 08:13

    Klaas Jan:

    Lieve zus,

    Fijn om even te lezen waar je mee bezig bent. Misschien wil je mij nog eens leren hoe je zover komt om die stappen in geloof te nemen.
    Kijk er naar uit je weer te ontmoeten,
    liefs
    broer Klaas

  • 31 Maart 2010 - 14:27

    Corina:

    Avonturen met de Heer, hmmm! Succes en geniet ervan! Corina

  • 31 Maart 2010 - 17:16

    Mj En De Kabouters:

    Hoi Aliet, echt super om van je te lezen! Lijkt me leuk om je weer eens te zien, zullen we het proberen?

  • 01 April 2010 - 20:00

    Pa S.:

    Hoi, dochter,
    Het is goed om na de trip die we maakten op 20 maart dit eens van jou te lezen. Ja nu kom je straks voor de keus te staan om hiermee door te gaan of wat anders te gaan doen.
    Je hebt nu nog de leeftijd iets anders te gaan doen. Ik wil je een hart onder de riem steken en je veel sterkte wensen.
    Wees Gode bevolen en wees bij alles nuchter want God onze Heer wil een wakker volk dat leeft en getuigt in deze wereld, die niet van Hem wil weten.

  • 01 April 2010 - 20:31

    Chris En Tineke:

    ha alita,
    gaaf om zo je verhaal weer te lezen. ff bijkomen in heerde moet lekker zijn!! :-) doe je de groeten daar aan fedde en julia, en rene en ralda?
    onze lesfase is vandaag ook voorbij. outreach begint woensdag.
    veel zegen met de rest van je overwegingen. we bidden met je mee!
    blessings, chris en tineke

  • 03 April 2010 - 17:02

    Gretha:

    Geweldige contacten laat God je meemaken. Hij werkt door in alles ook in de mindere ervaringen. We bidden voor. Even bijkletsen lijkt mij ook wel geweldig.
    5 knuffels uit Leerdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Amsterdam

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2010

Mijn droom

18 Mei 2010

de beloofde foto's

09 Mei 2010

Welkom op de Veluwe

30 Maart 2010

Over einde lesfase en Pasen...

25 Februari 2010

Over grenzen, Nations 2 Nations en open avond.
Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 64670

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: