Welkom op de Veluwe - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Welkom op de Veluwe - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Welkom op de Veluwe

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

09 Mei 2010 | Nederland, Zwolle

De laatste keer dat ik iets op de site zette, was ik op bezoek bij de YWAM basis in Heerde. En nu zijn we in de maand mei, heb ik Amsterdam achter me gelaten en ben - zoals ik gehoopt had - weer terug in Heerde voor 5 weken. Plannen maken en stappen zetten, daar ben ik de afgelopen weken mee bezig geweest. Dat is spannend en mooi tegelijk, want ik begin te ontdekken dat er deuren opengaan als ik klop, ook al lijken ze gesloten.

Teruggekomen in Amsterdam, begin april, heb ik meegewerkt met de netwerkconferentie 'Etné to etné'. De basis was overvol met deze 70 extra mensen voor 3 dagen. Het was hard werken met elkaar, maar wat vwas het leuk om te faciliteren en te zorgen dat alles tijdens zo’n conferentie zo verloopt dat deelnemers niet afgeleid worden door organisatorische zaken. Gastvrijheid geeft zo’n kleur aan de dag. Ik heb contact kunnen leggen met een echtpaar uit Finland die bezig zijn vanuit YWAM om wegen te openen voor asielzoekers en vluchtelingen. We hebben kort wat ervaringen uitgewisseld en we hebben afgesproken elkaar op de hoogte te houden van waar we mee bezig zijn. Het is mooi om elkaars verlangen en dromen te herkennen en te zien dat God op verschillende plekken mensen aan het klaarmaken is.

De laatste weken op de basis in Amsterdam waren goed. Ik heb vooral meegewerkt in het gastenverblijf van de basis en in de keuken. Er was in die weken veel rust en ruimte om mensen beter te leren kennen. Tijdens de DTS lesfase zijn het volle weken, waarin er nauwelijks tijd is om extra te investeren in mensen op de basis. En de tijden die ik heb doorgebracht in de Tabernakel - het gebedshuis in de rosse buurt van Amsterdam - waren een voorrecht. Dit gebedshuis is open voor iedereen. Dus van harte welkom om een keer te komen kijken.

Ook was het leuk om de stad in wintertijd te zien veranderen in de stad in zomertijd. Zodra de eerste lentezon er is, verschijnen ineens overal terrasjes en zitten mensen relaxed buiten. De sfeer is gemoedelijker en het is gezelliger om door de stad te fietsen met alle grachten en de vele toeristen. De vogels van Artis hoor je ’s morgensvroeg al fluiten en ’s avondslaat zitten mensen buiten op de stoep voor hun huis nog van de avondzon te genieten.
Inmiddels woon ik in een dorp: Epe. Geen grotere overgang mogelijk. Van hectiek en centrum van het nieuws, naar rust en het ogenschijnlijke ‘dagelijks-gaat-alles-z’n-gangetje’.Alles wat verloren leek te zijn in de grote stad, blijkt nog te bestaan in het dorp.
Het bos met zandpaadjes loopt achter mijn huis. En bij mijn slaapkamer is een tuintje en een groot grasveld. Ik geniet enorm van de overvloed aan natuur!

De afgelopen week heb ik op Heidebeek bij de receptie gewerkt en na 2 dagdelen inwerken, draaide ik al volop mee. Mijn doel is om de komende weken de basis te leren kennen en de mensen die daar werken. Ik zal niet zeggen dat dit in een week al helemaal gelukt is, maar ik heb een goed begin gemaakt. De week is omgevlogen. Ik realiseer me dat ik met mijn neus ook in de boter ben gevallen, want de basis bestaat in deze maand mei precies 35 jaar. Mensen van het eerste uur lopen hier rond en vertellen verhalen van ‘toen’. Mooi is dat, de hippies van toen, zijn de 60+ van nu.

De komende week, op Hemelvaartsdag, hebben we open huis. Er is een mooi programma samengesteld en je kunt hier heerlijk wandelen! Kijk eens http://ywamheidebeek.org/openhuis/over/.
Ik heb er zin. Jullie zijn van harte welkom op donderdag 13 mei 2010 van 10.00 uur tot 16.00 uur op Mussenkampseweg 32 in Heerde (vlakbij afslag Heerde-zuid/ Epe).

Hopelijk tot ziens!

Alita

PS de link naar de foto's staat in het volgende bericht!



  • 10 Mei 2010 - 19:04

    Gert & Brenda + Kids:

    Prachtige plek he? Onze buren zijn er ook gestart en komen er ook voor een paar weekjes terug ergens in Juli geloof ik.
    Heb je Rene en Ralda al ontmoet? Doe ze de groeten.
    He, gaan wij jou nog zien binnenkort?
    Oh, ze zoeken hier ook nog mensen.......

    Geniet even van de rust van Heerde (na die open dag dan).

    Grtz.GBANR

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Amsterdam

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2010

Mijn droom

18 Mei 2010

de beloofde foto's

09 Mei 2010

Welkom op de Veluwe

30 Maart 2010

Over einde lesfase en Pasen...

25 Februari 2010

Over grenzen, Nations 2 Nations en open avond.
Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 64666

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: