Mijn droom - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Mijn droom - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Mijn droom

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

13 Juni 2010 | Nederland, Zwolle

Een korte terugblik...
In december 2009 ‘vertrok’ ik voor een half jaar naar Jeugd met een Opdracht Amsterdam om mee te gaan werken als staflid van de discipelschaptrainingschool met asielzoekers. De staf bestond uit 3 vrouwen en 5 mannen uit Nederland en Afrika.
We zijn de DTS begonnen met 8 studenten die nog in asielprocedure zaten. 5 mannen uit verschillende Afrikaanse landen en 3 mannen uit Iran.

Tijdens de 3 maanden intensieve lesfase werd aandacht besteed aan onderwerpen als: Gods stem verstaan, geestelijke strijd, Gods vaderhart, identiteit in Christus, etc. Daarna was het tijd voor de praktijkfase van 2 maanden. Vanwege persoonlijke redenen gingen maar 3 van de 8 studenten mee. De studenten deden samen met een 2-tal stafleden asielzoekerscentra aan in Nederland. Het is mogelijk gebleken daar goede contacten te leggen. Zij konden hierdoor een brug slaan tussen de mensen in het AZC en de Nederlandse samenleving. Dit is een groot dankpunt .

Vrijdag 4 juni was de officiële afsluiting in Amsterdam, waarbij de studenten een presentatie gaven en de getuigschriften werden uitgereikt.


Een reis die voor mij verder ging...
Zelf ben ik niet mee geweest met de praktijkfase. Het gaf me ruimte om na te denken over mijn volgende stappen. Na de lesfase ben ik daarom een week op de andere nederlandse basis geweest in Heerde, genaamd 'Heidebeek'. Van oorsprong is dit een trainingsbasis om mensen klaar te maken voor uitzending naar het buitenland. De basis straalt veel rust uit, mede door de ligging in de mooie natuur van de Veluwe en de ruimtelijke opzet van de gebouwen. Na deze week ben ik teruggegaan naar Amsterdam en heb daar meegewerkt in het gastenverblijf en met het organiseren van een internationale conferentie rondom het bereiken van migranten in europa.
Het verlangen bleef en groeide om in de maand mei opnieuw naar Heerde te gaan en dit werd mogelijk gemaakt.Ik heb meegewerkt op de receptie, in de keuken en in de kantine. De middagen werkte ik mee op de afdeling korte zendingsreizen voor jongeren, Global Outreachteams (go-teams).

Het was een tijd dat ik een breder beeld kreeg van de basis en de mensen die daar werken. Ook heb ik rondgekeken of dit een plek is om mijn dromen uit te werken: Het versterken van asielzoekers om te gaan staan in hun ware identiteit.
Ik heb de keus gemaakt om me aan te melden als staflid in Heerde voor een termijn van 2 jaar. Op dit moment liggen de ingevulde formulieren bij het leiderschapteam van de basis ter beoordeling. Eind juni zal ik horen of ze me toelaten. Eventueel kan ik in september instromen als de basis het officiële nieuwe seizoen ingaat.
De maand juni is voor mij een maand van rust. Zodra ik meer weet zal ik jullie op de hoogte stellen.
_________________________________________________
Hierbij wil ik jullie graag bedanken voor support in welke vorm dan ook in het afgelopen half jaar. Het heeft veel meer mogelijk gemaakt dan u en jij misschien beseft en ik duidelijk kan maken. Met recht kan ik zeggen dat jullie bijdrage is vermenigvuldigd.
‘Zegen’ noemen we dat.
_________________________________________________


Wordt vervolgd-
Alita

  • 13 Juni 2010 - 14:38

    Jan Willem:

    Hoi Alita,

    ik hoor mooie berichten. ik hoop dat je nog veel goede dingen mag doen en dagelijks mag groeien.

    doei,

    Jan Willem

  • 14 Juni 2010 - 09:34

    Gert & Brenda + Kids:

    Wow, dit is zo goed Alita. Dank voor je weg, Dank aan God voor zijn weg met jou en dat wij daarvan mogen genieten en ontvangen.

    Pak die rust en laat hem ff niet meer los!

    Grtz.Gert enzo

  • 14 Juni 2010 - 18:10

    Griella:

    Puur geluk, Alita :-)

  • 17 Juni 2010 - 19:37

    Fatima Zwolle:

    hoi Alita hoe ziet met u.Puur geluk

  • 06 Juli 2010 - 11:45

    Abdullahi En De Rest:

    Hallo Alita,

    Hoe gaat het?
    Ik ben nu op school.
    Wanneer kom je terug naar Hardenberg?
    Het is nu bijna vakantie.
    je krijgt de groetjes van iedereen.

    Groetjes,
    Abdullahi & de rest van de cursisten.

    (en Mandy natuurlijk ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Amsterdam

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2010

Mijn droom

18 Mei 2010

de beloofde foto's

09 Mei 2010

Welkom op de Veluwe

30 Maart 2010

Over einde lesfase en Pasen...

25 Februari 2010

Over grenzen, Nations 2 Nations en open avond.
Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 64653

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: