Zweven - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Zweven - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Zweven

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

08 April 2012 | Israel, Tiberias

Situatieschets 1
Het is Goede Vrijdag en de Shabbat is begonnen. We hebben ons appartement 's middags vrij gemaakt van gist en alles goed geboend. We willen het Sedermaal vieren, zoals de Joden dat doen op deze dag sinds ze uit Egypte zijn vertrokken. We zullen ook de komende week geen brood eten of iets waar gist in zit. We hebben 2 gasten extra aan tafel, die we kennen uit Nederland. Halverwege komen er ineens nog twee gasten binnen die we de avond ervoor op de boulevard hebben ontmoet. Ook zij schuiven aan. 14 mensen aan één tafel en we vieren het Pascha. We volgen het protocol voor de Sedermaal dat ongeveer 5 uur in beslag neemt en heffen 4x het glas. En ik kom onder de indruk van Gods timing en Zijn oog voor detail toen Jezus precies met het Pascha werd gekruisigd, stierf en op de derde dag weer opstond, levend! Lechajim!

Situatieschets 2
Het is avond, de zon is ondergegaan, de Shabbat is voorbij, de volle maan schijnt op het meer van Galilea. Het is nog steeds rond de 25 graden en de boulevard is vol met mensen die komen genieten van de waterlichtshow die op het meer gehouden wordt. Na de lichtshow, als de muziek is afgelopen, draaien wij de volumeknop van ons geluidssysteem omhoog. We nodigen mensen uit om te komen kijken naar wat wij hen door onze dans heen willen laten zien, namelijk dat we zijn gemaakt om van God te houden en door Hem geliefd te worden. En daar dansen we bij diezelfde volle maan, bij het meer van Galilea. En opnieuw kom ik onder de indruk van wie God is, dat ik Hem mag kennen, en dat Hij mij zo goed kent. Als we klaar zijn blijven er zoveel mensen staan die nog even met ons willen praten.

Situatieschets 3
Een groot plat dak bij ons appartement, het is laat in de middag, de warme zon verdwijnt achter de gebouwen. In de schaduw hebben we een grote tafel gedekt met 2 grote borden pannenkoeken erop. Beneden in de verte is het meer van Galilea te zien. We genieten als team van een gezellige maaltijd en nemen samen de dag door. We zijn net een groot gezin. En ik realiseer me: mijn beker vloeit over (psalm 23).

Alita
foto's https://picasaweb.google.com/105910427228009021131/Zweven?authkey=Gv1sRgCJ2515jGtty6UA#

• 08 April 2012 - 18:58

Jullie zijn echt gek :-D
    ;-)

• 08 April 2012 - 19:57

Gretha:

Geweldig om zo dicht bij God te zijn.

• 08 April 2012 - 21:11

Freek:

Ik denk weer aan je.
    Vanavond geweldige Paasjubel gehad met 1500 man in de sporthal. Allemaal Christenen die Zijn opstanding vieren.
    Glorie aan God!

XXX knuffel, je broer

• 08 April 2012 - 21:18

Annet:

3 top situaties op een top locatie! Ik zie t gewoon voor me! Bijzonder om ook nu daar te zijn. Mooi hoe God zo dicht bij je komt! Bid jou en het team toe dat er veel gelegenheden mogen zijn waar jullie hiervan mogen getuigen. Mazzel tov!

• 09 April 2012 - 10:08

Corina:

Like! Succes!

• 09 April 2012 - 12:01

Brenda:

wow! dat is echt God aan het werk.

• 09 April 2012 - 17:01

Let:

Mooi meid!! Geweldig om te lezen wat jullie mogen meemaken.. enn ook om je foto's te zien! Heerlijk he dat heerlijke verse fruit in het buitenland. Knuffel en nog meer zegen!

• 09 April 2012 - 18:23

Els Joolink:

Wat een mooie belevenissen. God is goed! Enjoy!

• 10 April 2012 - 21:32

Broer KJ:

Lieve Alita,
    Mooi om te lezen hoe je geniet en zo tot je bestemming komt. Het stimuleert me om meer te genieten van Gods goede gaven. Geniet van je mooie reis.
    liefs
    KJ

• 17 April 2012 - 07:10

Broer J:

Tweede Paasdag hebben we bij Freek ook geproefd van deze Joodse maaltijd. Bijzonder om mee te maken. Moet voor jou daar helemaal intens zijn geweest.
    Zo kom je dicht bij de werkelijke feiten en gebeurtenissen. En dat allemaal in het land waar Jezus daadwerkelijk rondgelopen heeft.
    Geniet van deze bijzondere reis!

Heel veel liefs van ons allemaal!