O help :-) - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu O help :-) - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

O help :-)

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

24 April 2012 | Israel, Nazareth

Het is nog niet zo lang geleden dat ik voor de outreach stond en dacht: O help, hoe gaat dit allemaal verder? Al die processen binnen het team en elke keer besluiten nemen vanuit de goede motivatie. Als ik ergens behoefte aan had na de lesfase was het wel aan 3 weken vakantie. Niets is minder waar. De combinatie van het groepsproces tegelijk met het steeds uitreiken naar mensen in dit land is zo'n mooie combinatie! Voel me erg op mijn plek. Ik geniet van de processen en van het in een team samen rondreizen. En God geeft echt wijsheid.

En ik ben blij met mijn team!
Eén van onze contactpersonen uit Tiberias was ziek in onze laatste week in Tiberias, waardoor een aantal programmaonderdelen moesten vervallen. Hij gaf ons het volgende terug:

'In the years that I have worked with teams like yours, I have never felt
more helpless and out of control than I did last week when I was sick.
On the other hand, seldom have I worked with a team that was so
self-motivated and focused, and I see the Lord's wisdom in the timing
that I feel ill.'

Mijn teamleden hebben vaak out-of-the-box ideeën en creatieve initiatieven.
Zullen we een flashmob gaan doen? (O help!)
Zullen we gratis auto's gaan wassen? (O help!)
Zullen we hier onze dans gaan doen? (O help!)
Zullen we naar die bruiloft gaan hier in de straat? (O help!)

Ik leer daarin veel van ze om maar gewoon te doen. Het lukt me om dat 'o help' gevoel steeds sneller om te zetten in : Ja, laten we het proberen. Het is goed om vertrouwen uit te spreken in ideeën, of het nu wel of niet gaat slagen. Als team hebben we veel in huis en dat komt er zo mooi uit.
Het gezinsgevoel verdiept zich alleen maar. Ik ontdek hoe belangrijk het is om de juiste prioriteiten te hebben. We willen dat deze outreach een impact heeft voor de rest van ons leven.
Fijn fijn, fijn, als er weer wat afgebroken, opgeruimd, opgelost, vergeven en opgebouwd kan worden.

In Tiberias hebben we nog een auto gehuurd om enkele belangrijke plekken te kunnen bezoeken. Zo'n dikke Mazda met automaat. (o help :), hoe rijd ik die nu weer uit deze garage weg zonder voor de ogen van deze man al een andere auto te raken. Het was er zo donker en zo nauw en ik had al zo lang niet in een automaat gereden. Maar na een paar keer diep ademhalen, ben ik ingestapt en weggereden. Zo trots op mezelf! Met de auto naar de berg gereden waar Jezus zijn Bergrede heeft gehouden (mattheus 5-7). Kampernaum bezocht, vervolgens om het meer van Gallilea heengereden naar de Jordaan en afgesloten met een zonsondergang op de berg Tabor. Da's geen kleine berg, dus veel haarspeldbochten. Maar het is goed gegaan.

Afgelopen week waren we in Nazareth. Tiberias is Joods en spreken ze Hebreeuws, Nazareth is een arabische cultuur en spreken ze Arabisch. Dus weer veel omschakelen. We hebben veel contact kunnen maken met jongeren en huizen bezocht. De mensen zijn erg gastvrij en open. Ook veel praktisch werk kunnen doen en een gebedswandeling door de oude stad Nazareth gemaakt.

Vandaag maken we ons op om naar Haifa te vertrekken. Daar is het weer Joods. Be flexible. Haifa ligt aan de kust aan de middelandse zee bovenin Israel.Daar zullen we weer een week verblijven. Daarna trekken we verder naar Bethlehem. Wat een geluk hebben we he?

Groet,
alita

foto's

• 24 April 2012 - 12:05

Puur Geluk:

En oooo help.

:-D

Cool. Je ziet er jong en blij uit Aliet, was je eigenlijk al 18 in 2000?

• 24 April 2012 - 12:26

Circus Van Van:

Oh Alita, wanneer mogen wij eens mee op outreach? (Alita: "Oh help")

• 24 April 2012 - 19:31

Corina:

cool! herkenbaar! Goed bezig! Zet m op en groetjes aan je team!

• 24 April 2012 - 20:28

Freek:

Alida Magdalena....
    Altijd al geweten.
    Dikke knuffel XXX

• 25 April 2012 - 09:41

Wilma:

Jij stoere HELP-roeper! ;-) Heerlijk inspirerend.

• 25 April 2012 - 17:27

Bonnie Mons:

Jullie maken heel wat mee, en zullen dat altijd blijven herinneren.
    Leuk, ook de foto's te zien .
    En fijn dat jullie als groep zo goed met elkaar omgaan.
    Janine, fijn dat we alles kunnen volgen.We zullen allemaal blij zijn je weer te zien,

groetjes