Mefiboseth - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Mefiboseth - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Mefiboseth

Door: Alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

08 Mei 2013 | Nederland, Epe

Mefiboseth, iemand had hem als klein kind laten vallen en daardoor was hij heel zijn leven kreupel. Hij was de kleinzoon van de koning, maar groeide op in de woestijn. Zijn vader was vermoord en hij moest al jong vluchten. Hij voelde zich minder dan niets. Ken jij dat? Zo’n ‘oeps-moment’, dat iemand je laat vallen? Dat iemand een fout maakt waar jij heel je leven onder lijdt? Ervaar jij wel eens dat je in de woestijn leeft? Dat je je minder dan niets voelt? Voel jij je alsof je ziel verlamd is?

Op een dag wordt Mefiboseth gevraagd om bij de regerende koning te komen en de rest van zijn leven in zijn paleis te wonen. Zo werd Mefiboseth in ere hersteld. Deze uitnodiging komt ook naar jou toe, vandaag!

Dit (Bijbel) verhaal was één van de thema’s die centraal stond afgelopen weekend waarin we met 14 (vluchtelingen)moeders en hun kinderen een weekendje ‘weg’ waren. Stichting Gave organiseerde dit voor de 2e maal. Een verwenweekend waarin ruimte was gecreëerd voor een gesprek van hart tot hart.
Maar ook workshops als bloementaart maken en bonbons maken stonden op het programma. Vier schoonheidsspecialisten waren zaterdagmiddag aanwezig om ons heerlijk te verwennen.
Kinderwerkers hadden een mooi kinderprogramma in elkaar gezet.

Zaterdagavond kwam er een poppenspeler die zonder dat we het van elkaar wisten dezelfde Mefiboseth centraal had staan. ‘Hoe een kikker een prins wordt’.
Een heerlijke afsluiting bij het kampvuur met een getuigenis van een vrouw die gevlucht was, maar zich ook weer uitgenodigd wist aan tafel van koning Jezus, waar ze hier in Nederland over hoorde en begon te geloven.

Voor zover we konden zien heeft iedereen genoten en kunnen ontspannen. We hadden allemaal een grote glimlach op ons gezicht toen we afscheid namen.
Wat een mooie dingen om mee te maken en mee te mogen máken.

En morgen, Hemelvaartsdag, is het de jaarlijkse Open Dag op Heidebeek. We zijn er klaar voor en hebben een prachtig afwisselend programma voorbereid.
Kom een voorbeeld-les van de DTS volgen of van één van de korte cursussen. Doe mee aan Mission-experience of laat je inspireren in de mannen/vrouwentent. Een mooi uitdagend kinder- en tienerprogramma is aanwezig. Gratis lunch, welkomspakket, hapjes en drankjes en zelfgebakken taart! Kortom: Welkom!

Groet, Alita!

foto's!

• 08 Mei 2013 - 23:09

Brenda:

Ik was die hele Mefiboseth helemaal vergeten. Mooi om weer eens aan dit verhaal herinnerd te worden. Dankjewel!
    Leve de Koning!

• 11 Juni 2013 - 20:01

Gert:

Je ziet, ik ben een beetje langzamer als mijn vrouw, maar wat een gaaf verhaal.
    En nog gaver, wat een gave werkelijkheid.
    En supergaaf hoe jullie die werkelijkheid hebben uitgevoerd en uitgeleefd!
    Hulde!
    En die kikker en prins, misschien MAtthijs gezien?
    Gaaf he?

Gr.Gert