Meedromen met de koning - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Meedromen met de koning - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Meedromen met de koning

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

05 September 2013 | Nederland, Epe

Hebben jullie deze week ook zo'n leuke waardebon in de bus ontvangen dat je gratis 1 droomboek mag ophalen per adres? Zo kunnen we meedromen met de koning over de toekomst van ons land.
Ik moest aan Jacob denken, één van onze voorvaders. En zijn droom.

Daar gaat Jacob, weg van z'n familie. Om een nieuw bestaan op te bouwen. Hij is bang voor z'n broer en daarom op de vlucht. Z'n geweten was trouwens niet helemaal schoon. Hij is nu op weg naar zijn oom, alleen. Wat gaat er komen?
De zon gaat onder en het wordt donker. Hij zoekt een steen om op te slapen. Nix geen matje of matras, maar een steen, koud en hard. En terwijl hij slaapt krijgt hij een droom. De hemel is open en er is een ladder van boven naar beneden en engelen stijgen op en af. Bovenaan de ladder ziet hij God. De God van zijn opa Abraham en z'n pa Izaäk. En God spreekt. Dezelfde belofte als aan zijn opa en z'n pa: Ik ga met je mee en Ik zal je land geven om op te wonen en een groot nageslacht. En alle mensen op aarde zullen door jou en je nageslacht gezegend worden. Ik zal je niet verlaten totdat Ik gedaan heb, wat Ik je nu beloof.

Jacob wordt wakker en zegt: onverwachts heb ik hier God ontmoet! Hier is het huis van God, de poort naar de hemel! Hij pakt de steen, zet hem rechtop, giet er olie overheen en noemt de plek Bethel: huis van God.
Maar voordat het Bethel werd, heette de plek Luz.

LUZ! LUZ is de naam van de vrouwengroep die eind september gaat starten in Epe. Speciaal voor vrouwen met een vluchtelingenstatus. Al langere tijd had ik dit idee in mijn hoofd. We hebben een jaar lang gebeden, en nu gaat het van start! Er is een mooi groot huis in het centrum van Epe waar we welkom zijn en er is geld binnengekomen om dit te gaan starten. We zien de nood van vrouwen heel dichtbij, om de hoek. De nood om gewoon contact te hebben en erbij te horen. We gaan taal leren, samen koffie drinken, handwerken, bakken, verhalen vertellen. LUZ is laagdrempelig, een plek voor vrouwen in de buurt.

Geen idee hoeveel vrouwen er gaan komen. Maar we gaan LUZ-sen, dat is zeker. Eén LUZ tegelijk. Wie weet waar dit aanhaakt. En wat er gedroomd wordt. Ik droom van een plek als LUZ, een plek die een Bethel wordt: Huis van God. Een plek waar zegen vanuit gaat, zodat mensen bemoedigd verder trekken! En net als Jacob vaststellen: God kwam naar mij toe en heeft mij gezegend.

-Onverwachts heb ik hier God ontmoet!-

  • 05 September 2013 - 16:47

    Wilma:

    Je hebt weer een inspirerend verhaal geschreven! En je droomt mooie dromen die nu werkelijkheid mogen worden. Wat een mooie manier om contact te maken, te verbinden en Gods liefde uit te delen.

    Ik bid dat je veel Luz-sen mag opstarten! En dat vrouwen in de buurt de oase van Gods liefde mogen ontdekken.

    Ik droom graag met je mee en ik bid met je mee.

  • 05 September 2013 - 17:03

    Annet:

    Gaaf Alita! Mooie droom! LUZ betekent LICHT in het portugees. Mooi dat jij ook dat LICHT mag zijn! God's BLESS! Annet

  • 05 September 2013 - 20:20

    Mj & Fam. :

    Hoi Aliet,
    wat een mooie naam, Luz. Het wordt vast mooi. En leuk, lekker haken met z'n allen! Woonde ik maar dichterbij... Dikke zoenen van ons allemaal (jazeker).

  • 05 September 2013 - 21:22

    Julia De Wit:

    Hoi Alita,

    Wat mooi om jouw verhaal te lezen!
    Ik word er helemaal warm van!
    Geniet van al die waardevolle contacten met deze bijzondere vrouwen!
    De Heer zegent jou, en de vrouwengroep!
    Tot ziens, Julia

  • 05 September 2013 - 23:49

    Mariska:

    mooi verhaal en mooie naam!! dat jullie een groot licht mogen zijn, Gods zegen!!

  • 09 September 2013 - 20:50

    Brenda:

    Wow, wat mooi weer. De naam vind ik helemaal super. Wie weet slaat dit vuurtje over tot 1 groot vuur. Wat een licht zal dat geven!

  • 20 September 2013 - 21:45

    Theo Vos:

    Hoi Alita,

    Mooi verhaal met namen die meerdere betekenissen krijgen. Je ziet de/je droom helemaal voor je dus dat gaat helemaal lukken....Take your candle go light your world.
    Groeten, Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1748
Totaal aantal bezoekers 64665

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: