Wereldverteldag: Voor ieder die het horen wil - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Wereldverteldag: Voor ieder die het horen wil - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Wereldverteldag: Voor ieder die het horen wil

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

18 Maart 2013 | Nederland, Epe

PERSBERICHT

20 maart 2013: wereldverteldag

Verhalenvertellers uit het hele land zullen op woensdag 20 maart verhalen vertellen rondom het thema Noodlot en Fortuin. Hiermee sluiten ze aan bij het thema van de internationale Wereldverteldag (World Storytelling Day) en proberen ze meer bekendheid te geven aan vertellen als podiumkunst. Daarom brengen veel vertellers op Wereldverteldag hun verhalen gratis ten gehore.

Podiumkunst in opkomst
Verhalen vertellen is een oeroude vaardigheid die de laatste jaren weer volop in de belangstelling staat – toegepast in bedrijfsleven en zorg, of als relatief onbekende podiumkunst. Door het directe contact met het publiek en de mimiek en gebaren van de verteller komt een verhaal tot leven. Of het nu gaat om een oude legende, een romantisch sprookje of een literair verhaal: een verhalenverteller geeft het door op een manier die mensen raakt.

Noodlot en Fortuin
In het hele land zullen optredens te zien van vertellers - professionals en amateurs. Zij organiseren voorstellingen, voor kinderen of volwassenen, aangekondigd of als verrassing, en veelal rondom het mondiale thema ‘Noodlot en fortuin’. De Werkgroep Wereldverteldag publiceert een overzicht van alle georganiseerde activiteiten op haar website.
Wilt u ook meegenieten van verhalen over onfortuinlijke helden en redders in nood? Kijk dan op www.wereldverteldag.nl of volg @wereldverteldag op Twitter.

"In onze schijnbaar maakbare samenleving lopen we tegen ons eigen onvermogen aan. Maar soms kun je op een dag zomaar iemand ontmoeten die je leven in ander licht zet. Karin en Alita vertellen op straat hierover een verhaal voor ieder die het horen wil".

We gaan met een bakfiets door de straten met chocomelk en echte storytelling bonbons. En we gaan het verhaal vertellen van de genezing van de bezeten man.

Super spannend en super veel zin in. We willen dat de verhalen weer gehoord worden. Voor ieder die het horen wil...

alita

• 18 Maart 2013 - 20:49

Wilma:

Go girl go!
    Spannend, maar ook krachtig. Ik bid voor mooie ontmoetingen. ;-)

• 19 Maart 2013 - 11:16

Idelet :

Wat een mooi idee! Ik hoop dat er heel veel mensen naar jullie verhaal komen luisteren. Kracht en rust gewenst!

• 01 Mei 2013 - 23:03

Brenda: