...en weer thuis in Nederland! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu ...en weer thuis in Nederland! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

...en weer thuis in Nederland!

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

10 Juli 2009 | Nederland, Zwolle

... alweer 3 weken!
Het is fijn om weer thuis te zijn. Veel van jullie heb ik al weer mogen zien en spreken. Inclusief een supergezellig familiefeestje. Bedankt Charlotte & Freek!

Na de afronding en het uitzwaaien van mijn reisgenoten, eind mei, mocht ik Wilma begroeten in Lausanne. En toen begon een onvergetelijke vakantie! We hebben veel kunnen zien en uitrusten. Genoten van het prachtige Zwitserland in het voorjaar. Zo ontzettend anders dan met een laag sneeuw! Klik op de volgende link en geniet van enkele foto's!
http://www.youtube.com/watch?v=aUiGrrILhmY

En het dringt ook langzaam tot me door wat ik allemaal heb mogen meemaken. Eerst al de mogelijkheid om alsnog naar Zwitserland te kunnen gaan en het spontane vertrek begin januari. Vervolgens 12 weken wonen samen met mensen van over de hele wereld. En les krijgen van ervaren docenten over allerlei onderwerpen rondom counseling. Van vaderhart van God tot familiesystemen. Met als rode draad: vrijheid in Christus.
Voor het behalen van studiepunten, moesten we lesgeven, mentor zijn voor iemand, een boekverslag maken en een logboek bijhouden. Onbevangen gingen we op weg naar Uganda. En natuurlijk veel geleerd van de mensen die we tegenkwamen. Zo mochten we elkaar helpen om Jezus te ontmoeten en de weg vrij te maken voor deze ontmoeting.
Ze zijn in mijn hart: de groepen weduwen met HIV, die we bezocht hebben en allemaal een enorme last met zich meedroegen. De kinderen zonder ouders, de mannen en de vrouwen in de gevangenis, de moeders met gehandicapte kinderen en hun zorgen. De vele vrijwilligers die daar hun werk deden en de vele mensen die daardoor weer tot bloei kwamen.
En de kern van de boodschap blijft: alleen Jezus brengt de vrijheid waar je naar verlangt, heeft het water voor je droge ziel en is de wind in je zeilen, de grond onder je zinkende voeten, de lucht in je benauwde longen. De deur om naar binnen en naar buiten te lopen. Je tranen zijn kostbaar in Zijn ogen. Hij maakt armen rijk en de zwakken sterk. Hij geneest en is te vertrouwen.
Dit was de hoop die we gezien hebben en ook in mijn eigen hart als (op)nieuw mocht ervaren: God is Levensecht aanwezig en mijn vertrouwen waard. Jezus'kruis en opstanding raakte heel ons bestaan en maakt genezing en bevrijding reëel in een wereld en een hart dat stuk is. Het maakt kwetsbare mensen moedig en sterk. Het laat mensen weer dansen van blijdschap. Want Hij die de dood overwon, zal niet verlaten wat Zijn hand begon! Hij is de schat waar je alles voor wilt achterlaten, om die te vinden. Ook je verdriet, je eenzaamheid, je armoede, je honger, je toekomst, je geld, het land ‘Vertrouwd’, om op weg te gaan en te delen in wat Hij heeft.
En ja, wat kan er veel in de weg staan van dat vertrouwen. Wat kunnen er veel brokken zijn gemaakt, waardoor het uitzicht en geloof weggenomen wordt. Wat kan het soms onmogelijk lijken God te vertrouwen met je hele doen en laten. Wat kan het zelfs onwaarschijnlijk lijken te geloven dat Hij er echt is. Maar dit is mijn droom en verlangen voor de toekomst: dat er steeds meer mensen die verdriet hebben, weer gaan dansen, en mensen die gevangen zitten weer vrij komen, en mensen zonder toekomst weer gaan dromen: omdat ze Jezus hebben ontmoet. Want met Hem is het pas ‘ECHT LEVEN’ voor altijd!

Tot slot:
Op zaterdag 5 september 2009 wil ik een afsluitende presentatieavond houden. Deze hoop ik samen met Mariska en Marcos vorm te geven. Mariska heeft het afgelopen jaar dezelfde school (IBC) in Brazilie gedaan en werkt daar samen met haar man onder straatkinderen. (http://www.mariskavos.waarbenjij.nu/).Jullie horen tzt nog meer van, (samen eten vooraf lijkt me ook erg gezellig) maar nu kunnen jullie alvast de datum reserveren!

Voor nu wens ik jullie een hele goede zomertijd toe. En als je op vakantie gaat: lekker genieten!

Hartelijke groet, alita

PS Zou je ook wat willen doen in/voor Uganda? Kijk eens op http://www.springofhope.org.uk/ Met dit project hebben we 1 dag in de week samengewerkt.

  • 10 Juli 2009 - 13:47

    Anita Van Deel:

    Ha Alita,

    Wat een prachtig verslag!
    Ik hoop je gauw weer te zien en te spreken.
    En ja, die vrijheid in Christus spreekt me bijzonder aan. Kijk maar eens op:
    www.vrijheidinchristus.nl

    Hartelijke groetjes en Zegen!
    Anita

  • 10 Juli 2009 - 14:00

    Jan Willem:

    Hoi Alita,

    je verhaal raakt me diep.

    zelf hang ik nog erg aan aardse zekerheden en heb ik moeite om de controle los te laten.

    wel ben ik in het diepe gesprongen, ik heb m'n baan opgezegd en ben een eigen bedrijf begonnen.

    zo ga ik net als jij een avontuur tegemoet!

    doei,

    Jan Willem

  • 12 Juli 2009 - 17:52

    Gert:

    Wauw, wat maakt Jezus een verschil he?
    Verschil van leven en dood. Je bent eigenlijk als christen een bommetje; explosief verschil maken in Jezus naam. Dank voor je krachtige getuigenis!!

    Gr.G.
    PS 5 sept. ook live via internet?

  • 18 Juli 2009 - 12:16

    Frans Willem:

    Hee Alita,
    Ik had al eens gekeken of je misschien nog een afsluitend verhaal zou vertellen, en hier is het dan. Zoals altijd, heb ik weer even zitten genieten van je bemoedigende woorden.
    Ga ik je net als afgelopen jaren nog ontmoeten bij NW? Of ben je nu zo vol dat je dat nu overslaat?

    Ik wens je Gods zegen toe, en hoop je nog eens te ontmoeten en bij te kunnen praten....

    Gr. FW

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 64726

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: