De DTS is begonnen! - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu De DTS is begonnen! - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

De DTS is begonnen!

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

22 Januari 2012 | Nederland, Epe

De eerste 2 weken van de DTS zitten erop. De studenten beginnen hun plekje te vinden. We komen al aardig in het ritme. Voor mij betekent het volle dagen, maar ook een leuke nieuwe uitdaging. De eerste spreker- uit Canada- is al geweest: Bill Payne. Afgelopen week sprak hij over 'Het genadevolle karakter van God'. Hij introduceerde de 'Truthbox' -een plek waar we onze ervaringen, waarnemingen en conclusies opslaan als waarheid. Hij nodigde ons uit om deze 'Truthbox' open te doen en te onderzoeken of onze waarheid overeenstemt met de waarheid die in de Bijbel staat. Vaak hebben we heel wat onwaarheid in ons systeem, zonder dat we het doorhebben, wat onze groei in relatie met God, onszelf en anderen belemmert.

Deze week komt Rien van der Toorn 2 dagen spreken over vluchtelingen en moslims. Er zal ook een getuigenis zijn van een asielzoeker. En ik kijk er naar uit!
De laatste 3 dagen wordt er nog lesgegeven over het thema 'Discipelschap'.

Ook de locale outreaches zijn van start gegaan. Een aantal studenten gaat optrekken met christelijke asielzoekers in ons land. Deze mensen hebben zoveel te delen, ondanks dat ze in een moeilijke situatie zitten, of juist daarom misschien wel. De studenten zullen 9 weken, 1 middag per week, met hen meelopen terwijl ze bijbelstudie doen met taalgenoten of andere vluchtelingen bezoeken. We hebben de eerste ontmoeting al gehad en waren allemaal erg enthousiast.

Verderop deze week zal ik naar Malta vertrekken voor een korte netwerkconferentie van christelijke organisaties die met asielzoekers in Europa werken. Ik voel me bevoorrecht dat ik mogelijkheid krijg om daaraan deel te nemen. Het duurt van donderdag tot zondag.

Kortom: we zijn begonnen!

• 22 Januari 2012 - 22:50

Mariska:

Wauw!! Wat mooi om dit allemaal te lezen. Bijzonder hoe het gaat. Ik wens je ook een goede tijd op Malta,
    Gods zegen!!

• 23 Januari 2012 - 12:42

Corina:

Bless you!

• 23 Januari 2012 - 17:41

Pa S:

Druk dus en dan het vooruitzicht van een uitstapje naar Malta.
    En dat in dienst van onze Heer. Dat moet zeker een "goed gevoel" geven en dankbaar stemmen.
    Gods zegen over dit alles.
    Je toegewenst van
    Pa en Ma