Uitvliegen - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Uitvliegen - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Uitvliegen

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

25 Maart 2012 | Nederland, Epe

Sinds 2012 begonnen is, ben ik nog niet uit het vliegtuig gestapt, of ik stap er al weer in. Het heeft me in ieder geval opgeleverd dat ik me meer ontspannen langs de vaak nors uitziende douane begeef. Meestal heb ik wel 3 bakken te vullen met van alles en nog wat aan jassen, truien, sieraden, laptops, een moneybelt en schoenen. Maar ik wordt er steeds handiger in en slimmer.

Zelf voelde ik me afgelopen weken ook regelmatig als een vliegtuig: de motoren beginnen steeds harder te loeien, de richting wordt gedraaid, ik begeef me langzaam naar de lanceerbaan en het wordt onvermijdelijk loskomen en VLIEGEN.
Dat klopt dan ook, want eind deze week vertrek ik voor 10 weken naar Israel, samen met 8 studenten en Ingeborg, mijn co-leider. Nooit gedacht dat ik nog eens een praktijkfase van de DTS zou gaan leiden naar Israel. De afgelopen weken ben ik samen met Ingeborg druk bezig geweest met deze reis voor te bereiden. Naast het toch al drukke bestaande programma (DTS-lessen volgen, mentorgesprekken met studenten en een evangelisatieweek in Letland) was dit een grote uitdaging. Maar gelukkig werk ik binnen Heidebeek. Hier zijn mensen met veel ervaring aanwezig en we worden goed begeleid. Wat nieuw voor Heidebeek is, is dat er een DTS naar Israël gaat. Er worden wel korte zendingsreizen naar Israël georganiseerd in de zomer, maar er is in Israël niet een basis van Jeugd met een Opdracht om contact mee te leggen. Dat betekent voor ons veel uitzoeken en nieuwe contacten leggen.

Israël is een duur land wat betreft onderdak en eten en daarmee was de verwachting dat de kosten eigenlijk hoog zouden zijn, terwijl ons budget beperkt is. We vinden het dan ook erg bijzonder om te kunnen vertellen dat we een appartement voor 2 weken hebben kunnen huren binnen ons budget midden in de oude stad van Jeruzalem. Jeruzalem, en met name de oude stad, is normaal gesproken duur om te verblijven. Het appartement ziet er prachtig uit, mét dakterras, en het geeft ons de mogelijkheid om bij verschillende projecten in Jeruzalem aan te sluiten en toch als team een eigen plek te hebben. Het verblijf in Jeruzalem zal pas aan het eind van de outreach zijn.
We zullen de eerste 3 weken in Tiberias zijn. Ook daar hebben we binnen ons budget een appartement kunnen huren. We zullen daar gaan samenwerken met een echtpaar die veel ervaring heeft met het ontvangen van teams uit het buitenland en een groot lokaal en nationaal netwerk heeft.Deze man bruist van de ideeen om ons in te zetten. Ik denk dat het een hele mooie plek is om te starten en dat we veel van hen kunnen leren over de complexe geschiedenis en cultuur van Israël. Ik verwacht ook dat we als team daar op een rustige manier aan elkaar kunnen wennen en naar elkaar toe kunnen gaan groeien.

En nog iets leuks: we hadden de vliegtickets geboekt via Praag, met veel wachttijd inbegrepen, maar wel met de laagste prijs die we konden vinden. Nu kregen we pas te horen dat deze vlucht gecanceld is. Als vervanging kregen we een rechtstreekse vlucht via KLM aangeboden voor dezelfde prijs! En we mochten zelfs aangeven wat we wilden eten in het vliegtuig...
Ik heb inmiddels de benodigde outreachkosten kunnen betalen door extra giften vanuit de achterban en de opbrengst uit een collecte binnen onze DTS. Daarmee werd de laatste 250 euro betaald. Ook anderen binnen de DTS zagen tijdens deze collecte hun openstaand bedrag op '0' belanden. In de maanden april en mei hoef ik vanwege mij afwezigheid geen stafbijdrage te betalen aan Heidebeek. Dit geld kan ook direct voor de outreach ingezet worden.
Ik ontdek steeds weer dat ik veel kan proberen te organiseren, maar merk dat God de dingen echt in Zijn hand heeft en houdt. Hij kan het zoveel beter bedenken dan ik dat kan.

De komende week zullen we ons gaan concentreren op teambuilding en afscheid nemen.
Aanstaande donderdag om 19.30 uur is er een uitzendienst in 's Heerenhof, Zwarteweg 10,8181 PD Heerde. Beide teams zullen zich op een creatieve manier presenteren en er zal tijd zijn voor aanbidding, gebed en afscheid nemen. Jullie zijn van harte welkm hierbij aanwezig te zijn!

Zaterdag zullen we om 16.30 uur vanuit Epe vertrekken en 's avonds om 21.30 uur zullen we gaan vliegen.
De volgende blog komt dan ook uit Israël!

Lechajim (proost...op het Leven!)

Alita

Foto's!
https://picasaweb.google.com/105910427228009021131/Uitvliegen?authkey=Gv1sRgCNzvwOew-8jveA#

  • 25 Maart 2012 - 19:34

    Annet:

    Hey Alita,

    Leuk om je verslag te lezen en te horen waar je allemaal mee bezig bent geweest en mee bezig gaat! Gaaf hoe God heeft voorzien in financiën... en wat gaaf hoe de vliegreis naar Israël geregeld is! God's in control, And thats the best thing you van have!!

    Be blessed and be a blessing!

    Liefs Annet

  • 25 Maart 2012 - 23:13

    Mariska:

    He Alitha,
    bijzonder hoe je leven nu zijn weg gaat he...mooi om mee te mogen lezen. Ik wens je een hele goede bijzondere outreachtijd in Israel, blijf dicht bij God dan zal Hij je ook de weg wel wijzen hoe dit team te leiden,
    Gods zegen,
    Mariska

  • 26 Maart 2012 - 08:18

    Brenda:

    Wow, ik had graag bij de dienst willen zijn. De volgende keer dan maar ok? Je bent gelukkig terug wanneer wij terugkomen want ik wil je wel graag weer zien hoor! Geniet van wat God jullie gaat geven, laat zien. Hij gaat voor je uit en HIj gaat achter je aan. Dus als je weer weg gaat blijft Hij daar ook. Zijn werk gaat door! DIkke knuffel, Brenda

  • 26 Maart 2012 - 17:28

    Charlotte En Freek:

    Dag zus,

    Geniet van de voorbereiding. Hierbij een dikke knuffel en heel veel liefde uit Gorinchem. Ook van je lieve nicht Róisín + Arjen, en je neefjes Boaz en Jonathan.

  • 26 Maart 2012 - 19:05

    Gerrit B:

    Dag Alita, wat neemt je leven toch verrassende wendingen. Mooi om te zien. Werk ze in Israel!

  • 27 Maart 2012 - 18:45

    Clazina:

    Ha Alita,
    Wat een spannende tijd, wens je een hele goede tijd toe in Israel!
    Gods zegen!
    Lieve groeten,
    Clazina

  • 29 Maart 2012 - 19:32

    Johan, Gretha, Neven:

    Van het koude Letland naar het warme Israël. Alita houdt duidelijk van veranderingen. Je gaat de uitdagingen aan. Mooi om te zien en te lezen.
    We wensen je een ontzettend mooie en vruchtbare tijd toe in Israël onder Gods leiding. Shalom en tot ziens!

    Veel liefs van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Epe

2012

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Uitvliegen

25 Februari 2012

Ze zei het écht...!

15 Februari 2012

Genieten...

22 Januari 2012

De DTS is begonnen!
Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 64839

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: