Genieten... - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Genieten... - Reisverslag uit Epe, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Genieten...

Door: alita

Blijf op de hoogte en volg Alita

15 Februari 2012 | Nederland, Epe

We zitten in week 6 van de DTS. Wat gaat de tijd snel en ik geniet ervan! Week 4 was het thema 'Heilige Geest' en week 5 'Gods stem verstaan'.
Rondom deze beide thema's zijn net zoveel verschillende meningen als vragen.

Soms moet er eerst vooringenomenheid en hindernissen weggenomen worden voordat er ruimte komt voor nieuwe ervaringen en er weer groei mogelijk is. Ook tijdens deze weken.
De eerste dagen van de week over 'de Heilige Geest' werd er een stevig fundament gelegd vanuit de bijbel. Wat staat er en wat betekent dat voor nu? Er was veel ruimte om vragen te stellen en er werd tijd genomen om deze te beantwoorden. In de tweede helft van de week werd het meer praktisch gemaakt door oefeningen.
De week over 'Gods stem verstaan' was erg verrassend en helend. De spreekster Arleen Westerhof is een fijngevoelige vrouw die tegelijk niet bang is om te benoemen wat ze ziet en dat aan te pakken. Het heeft veel in beweging en vrij gezet gezet in de groep. God spreekt nog steeds graag met ons en door ons heen. Mooi om de studenten elkaar te zien bemoedigen en bemoedigd te zien worden.

Het is alweer 2 weken geleden dat ik voor 2 dagen op Malta was voor de netwerk conferenrentie over vluchtelingen. Het was bijzonder inspirerend en vooral ook leuk. Er waren rond de 25 mensen uit verschillende landen in Europa. Ik was de enige uit Nederland.
We kregen deze dagen goede input van iemand van de UNHCR over de situatie op Malta en in Europa. Verder was er een vluchteling uit Ethiopie die zijn vluchtverhaal vertelde en een directeur van een vluchtelingencentrum op Malta die iets over zijn werk en visie vertelde. Op zaterdagmiddag hebben we nog enkele vluchtlingenkampen op Malta bezocht. Dat was ontnuchterend en indrukwekkend om te zien. De situatie daar is wel wat anders dan in Nederland. Veel mensen wonen in tenten of barakken. Bij een kamp voor mannen waren slaapzalen van 20 bedden. Verder was er veel tijd om ervaringen met elkaar te delen, te bemoedigen en over praktische zaken na te denken.

Daarnaast werd in het hotel nog een grote conferentie georganiseerd van 600 mensen van allerlei christelijke organisaties die in of voor zogenaamde 'gesloten' landen werken. Indrukwekkend om op deze manier daar dicht betrokken bij te zijn. Een kijkje achter de schermen om zoveel mensen bijelkaar te zien die dezelfde passie delen en hun talenten inzetten.
Zondagochtend ging erg vroeg de wekker en landde ik om 9.30 uur op Eindhoven.

De temperatuur van 20 graden daar naar -10 hier was wel even een overgang. Net als veel andere mensen heb ik dan ook een griepje opgelopen en moest een paar dagen thuis blijven. Gelukkig ben ik daar weer van hersteld en kan ik ook nu weer volop mijn energie stoppen in het werk op Heidebeek.

Het laatste nieuws is dat ik vanaf april, samen met collega Ingeborg, de 10-weekse praktijkfase (outreach) ga leiden naar Israël. Er zullen 8 studenten met ons meegaan. We hebben onze eerste outreachmeeting al gehad en zijn allemaal erg enthousiast. Het betekent dat er nu een drukke tijd aanbreekt van praktische voorbereidingen naast het bestaande programma dat we al hadden. Ook leuk spannend en ben benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen. Rond 9 juni zijn we weer terug. Om alvast in je agenda te zetten: op 29 maart hebben we een afscheid en presentatieavond op Heidebeek.

Shalom! Alita





  • 15 Februari 2012 - 22:07

    Annet:

    ...wauw wat super gaaf naar Israël! Ik heb 29 maart in mijn agenda gezet, kijken of het gaat lukken om te komen!

  • 16 Februari 2012 - 07:23

    Johan S.:

    Die zuster van mij ziet nog eens wat van de wereld. De mooie maar zeker ook de andere kant. Wel een bijzondere zegen dat je dit werk kan en mag doen!
    Enne Israël...is er nog een plekkie vrij?

    Sterkte en Gods zegen in alle voorbereidingen.

    Veel liefs, Johan

  • 16 Februari 2012 - 07:59

    Wilma:

    Bijzonder om te lezen hoe de studenten Gods stem ontdekken en met elkaar de liefde van God aan elkaar uitdelen. En daar zit jij met je neus bovenop!

    En bijzonder vind ik ook dat je met een deel van de groep naar Israël gaat! In levende lijve ontdekken waar Jezus is begonnen met DE boodschap uitdelen: een nieuw leven in Hem door de liefde van God voor ons. In een woord: Wauw!
    Ik geniet van je verhalen. Ze inspireren, zetten tot nadenken en dagen me uit. Blijf je verhalen delen!

  • 16 Februari 2012 - 10:57

    R&R, B,T,S,K:

    Oohh, Alita,
    Israël! Wat gaaf! Ooit hoop ik daar ook mijn voeten op die grond te mogen zetten! Maar jij eerst. Gods zegen bij de voorbereidingen.
    Wat mooi dat jullie de liefde van onze Vader door Zijn Zoon daar mogen gaan uitdelen.
    En dat jullie tegelijk het land en volk mogen zien waar Hij zoveel om geeft.

  • 16 Februari 2012 - 17:58

    Thea:

    Wow, heerlijk om zo bezig te zijn Alita :-)! Ik bid voor je, wijsheid in het leiden en in alle voorbereidingen en heel veel plezier in het dit samen met God mogen doen :-)!

  • 20 Februari 2012 - 12:11

    Gert:

    Mooi hoor, wat mag je veel mooie dingen meemaken en doen. Je bent een zegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Epe

2012

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Uitvliegen

25 Februari 2012

Ze zei het écht...!

15 Februari 2012

Genieten...

22 Januari 2012

De DTS is begonnen!
Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 64838

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: