Wiegje van hoop - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Wiegje van hoop - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Wiegje van hoop

Door: alita scholtens

Blijf op de hoogte en volg Alita

14 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

We staan op het punt om verder te trekken. Een 30 urige treinreis hebben we voor de boeg. We bereiden ons voor op een spannende en uitdagende tijd.

De tijd bij het weeshuis was goed georganiseerd en we hadden een heerlijk huis om te slapen. In een woontoren 9 hoog, met uitzicht op de zee. En superlieve gastvrouwen!

We konden het weeshuis helpen met een grote schoonmaak en dagjes uit met de kinderen. We hebben met de kinderen bij de mac Donalds gegeten. Het was erg gezellig, maar het het was overduidelijk geen kinderfeestje. Ze gingen niet terug naar papa en mama.

De ontmoeting met de medewerkers en de verhalen van de oprichters heeft veel indruk bij mij achtergelaten. Hun houding getuigt van zoveel moed, wijsheid, vertrouwen en doorzettingsvernogen.
In hun folder staat de volgende tekst uit de bijbel:
(jesaka 49:15+16)
' Maar kan een vrouw haar zuigeling vergeten
of harteloos zijn tegen het kind dat zij droeg?
Zelfs al zou zij het vergeten,
ik vergeet jou nooit.
Ik heb je in mijn handpalm gegrift,
je muren staan mij steeds voor ogen.'
Hun huizen dragen daarom de namen: 'Fontein van hoop' en 'Wiegje van hoop'.

In de kerk die bij dit weeshuis hoort hebben we nog drama gedaan en getuigenis gegeven. We mochten voor mensen uit de kerk bidden. Er was een man in de kerk die zo enthousiast was dat hij direct een afpraak heeft geregeld op een school. 2 dagen later stonden we voor 200 kinderen op het podium. Voor veel kinderen was dit de eerste keer dat ze over Jezus hoorden! Zo'n kans!

Tenslotte heb ik, samen met een andere teamgenoot, 4 dagen engelse les mogen geven aan de medewerkers van het weeshuis. Errug leuk!

Tot zover vanaf hier. Meer info volgt in de nieuwsbrief.

Een groet voor jullie allemaal!
Alita

• 14 Januari 2008 - 09:49

Mjet:

Leuke post, ik zie het helemaal voor me. En nu 30 uur in de trein... aaaaah! Echt een unieke ervaring op zich, met de trein in een nieuw land, en dan naar buiten kijken en landschappen zien die je nog nooit gezien hebt. Desondanks benijd ik je niet :-) Supertof dat je er ook een foto van jezelf hebt bij geplaatst, fijn om je weer even te zien!

• 14 Januari 2008 - 17:52

Hettie:

Hallo Alita,

Kun je alle emoties en nieuwe dingen nog verwerken? Het lijkt wel een 8-baan.

Heel veel zegen voor de komende tijd.

Groetjes Hettie

• 15 Januari 2008 - 21:50

Klaas Jan:

Lieve Alita,

Fijn om weer wat van je te lezen. Je hebt echt schrijvers talent. Jullie hebben als team weer mooie dingen mogen doen. Vast weer een byzonder ervaring. We bidden bijna dagelijks voor jou en je reisgenoten. Veel sterkte de komende tijd. Vergeet niet te genieten.
    Afgelopen zondag lazen we spreuken 3 en de dominee sprak er over. Mijzelf trof erg vers 5 en 6 : Vertrouw op de Heer met heel je hart, steun niet op eigen inzicht. Denk aan Hem bij alles wat je doet, dan baant Hij voor jou de weg.....
    Ga met Hem,
    liefs,
    Broer Klaas Jan

• 18 Januari 2008 - 15:21

Pa N Ma:

Het is toch wat voor oudere mensen om te mogen ervaren dat je dochter in een land zit op zo verre afstand. En dat ze, na de westerse ervaring in een grote Chinese stad, nu het land in gaat om nog meer goeds te verrichten. Je hebt in elk geval al ervaren dat wie op God vertrouwt kracht krijgt om dingen te doen die jezelf niet voor mogelijk hebt gehouden.
    En nu ga je op het platteland zegenrijk werk doen. Als je blijft vertrouwen op de Heer zal Hij je zegenen. Hoe? dat weten we nooit he? Maar dat je gezegend wordt is zeker, zelfs als het tegen gaat zitten. Betrouw blijvend op Hem. Ons gebed vergezeld jou.
    Veel iefs van

Pa en Ma

• 21 Januari 2008 - 22:04

Rozemarijn:

Lieve Aliet, De ontmoeting met jou en de verhalen van jou heeft zoveel indruk op mij achtergelaten. Je houding getuigt van zoveel moed, wijsheid, vertrouwen en doorzettingsvermogen. Love you.
    En mis je uitroepjes (die van.. hoe leg ik dat nu uit? 'Zoiets als: 'huh?' 'ôôôh!' 'voor míj??'
    'jááá???') Nou ja mocht je het niet herkennen, leg ik het wel uit als je terug bent. Alle goeds daar!
    Liefs, Roos