Weer Thuis! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Weer Thuis! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Weer Thuis!

Door: alita scholtens

Blijf op de hoogte en volg Alita

11 Maart 2008 | Nederland, Zwolle

Hallo allemaal!

Inmiddels schrijf ik vanuit een heerlijk regenachtig Nederland, vanuit mijn eigen warme huis.
Vorige week hebben we de DTS afgerond.

Vanuit onze laatste verblijfplaats vlogen we naar Singapore. Daar zijn we als 3 teams weer bij elkaar gekomen, maar het leek alsof we gisteren afscheid hadden genomen. De afronding is professioneel ingezet door YWAM Singapore. Ze hebben de kwaliteit en ervaring om goed door te vragen en ons echt te helpen om zeer kernachtig te verwoorden wat we nu geleerd hebben van onszelf, het team, van Gods karakter en Zijn hart voor de Aziatische wereld. Twee dagen hebben we intensief hieraan gewerkt in hun tropisch klimaat.

Joseph, de leider van YWAM Singapore, bereidde ons voor dat Jeremia 29:11 ook door de Gods vijand gebruikt wordt: ‘want ik weet welke plannen ik voor je heb, plannen van angst en van onheil om je toekomst te vernietigen’. Dit zei hij om ons bewust te maken dat we in een wereld leven, waarin we steeds zullen moeten blijven kiezen: van Wie ben ik? Wie volg ik, Wie vertrouw ik? Wie vrees ik?

De laatste week in Amsterdam was de laatste fase van het afronden, namelijk alweer het vooruitkijken. Hoe integreer je weer in je dagelijks leven, hoe neem je anderen hierin mee? Een onderdeel hiervan was dat ik in 5 minuten moest kunnen vertellen wat ik het afgelopen half jaar heb geleerd en in 2 minuten waar ik mezelf over 5 jaar zie. Hoewel ik het spannend vond, heb ik het als krachtig ervaren om te dromen en deze onder woorden te brengen. God heeft het beste van Zichzelf aan de wereld gegeven,Zijn Zoon Jezus (Johannes 3:16). Hoe ziet het eruit als God nu ook door mij heen het beste van Zichzelf wil geven?

In de presentatieavond van 4 maart kwamen alle verhalen van de 3 teams kort en krachtig bij elkaar. Veel vrienden en familieleden waren er. Het maakte mij erg bewust dat het geen reis en avontuur op zich was, maar dat we allemaal een eigen rol hadden in dit verhaal en dat God graag in verbanden werkt.

Het afscheid nemen van elkaar ging heel natuurlijk, alsof het geen definitief afscheid was. We waren ook al zo lang bezig met afscheid nemen, alles was al gezegd. ‘Later’, zeiden we tegen elkaar als groet. En dat is ook zo.
Bij mij overheerst niet het gevoel dat ik iets achter me gelaten heb, maar dat ik zoveel mag meenemen om verder te gaan en uit te delen.


Terugkijkend op deze periode vat 1 zin voor mij alles samen:

I love You too, Lord!


Alita

Ps Dit het einde van mijn DTS verslag, maar stay online: ‘wordt vervolgd’! :-)

  • 11 Maart 2008 - 18:18

    Petra Posthuma:

    He Alita,

    Welkom thuis!
    Goed om te lezen hoe je bewust bent van dat God je wil gebruiken elke dag van je leven!
    Geniet nog even na van alles, alles kan nu bezinken, zodat je een stap kan gaan zetten naar iets nieuws waar je mee verder mag,

    Lieve groet, Petra


  • 13 Maart 2008 - 10:45

    Barbara:

    Lieve Alita!

    Wat fijn dat je weer thuis bent! En dat je zoveel mooie ervaringen hebt opgedaan!
    Ik hoop je gauw weer eens te spreken om verhalen uit te wisselen.
    Liefs, Barbara

  • 14 Maart 2008 - 18:26

    Mj:

    Heeeeee wat leuk toch nog een laatste post. Mooie foto's ook! Ik hoop je snel weer te zien. Enne... lekker hé, de Nederlandse lente? :-)

  • 31 Maart 2008 - 19:49

    Home Suite Home:

    Oost west, thuis best?
    Wat een enerverende reis hé?
    Het is goed om weer in Holland te zijn; maar liggen de vezelen van je bestaan, behalve in Gods hand, ook in dit land?
    God onze Heer geve je een helder inzicht over de weg die je wilt gaan in de nabije toekomst

    Pa

  • 04 Oktober 2008 - 13:58

    Corina:

    He Alita!
    Tanx!
    Zou je me je emailadres willen geven?
    heb je de mijne; bakkertjec@hotmail.com

    tanx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 64742

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: