Welkom in 2009! - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Welkom in 2009! - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Welkom in 2009!

Door: alita scholtens

Blijf op de hoogte en volg Alita

10 Januari 2009 | Zwitserland, Lausanne

Wat een start van het nieuwe jaar!
Het lijkt wel een droom, waar ik elk moment uit wakker kan worden. Als iemand me vorige week verteld had dat ik nu in Lausanne zou zitten had ik het niet geloofd.

Ik had me ingeschreven voor de Counseling school, maar was niet toegelaten. Aan alle kanten leek het erop dat ik voorlopig andere plannen moest gaan maken.
Maandag 5 januari hoorde ik dat ik alsnog was toegelaten en donderdag 8 januari zat ik al in het vliegtuig.
Tijdens die 3 tussengelegen dagen hadden mijn hersenen een spontane black-out, maar dankzij een aantal 'engelen' is het toch gelukt om alles op tijd te regelen!

Vanaf vrijdag kwam ik weer enigzins tot bewustzijn. Toen was ik inmiddels al in Zwitserland.
In Lausanne, op de bases werd ik verwelkomd door Trevor. Hij heeft vorig jaar met mij de DTS gedaan en is meegweest naar China. Hij zit nu in de staff van de snowboarding-DTS.
En op vrijdagochtend werd ik ineens begroet door Ju Mi. Ik heb haar in Singapore ontmoet en zij was degene die mij de IBC geadviseerd heeft (en wat mij dus niet meer heeft losgelaten). Zij zit nu in de staff van IBC hier in Lausanne. Pas op vrijdag begreep ze dat ik dezelfde Alita was als diegene die zij had ontmoet...

Vrijdag kregen we een introductie over de samenlevingsafspraken op de bases en heb kennisgemaakt met mijn klasgenoten. Er zijn nog 2 nederlanders, 4 amerikanen, 7 koreanen, 1 duitser en 1 zwitser.
Zelf vind ik het erg leuk dat de gemiddelde leeftijd rond de 30 ligt.
De staff bestaat uit 5 Koreanen en een Deense.
Kennismaken deden we aan de hand van de vraag: wat was je koudste/warmste periode in je leven en welke verwachtingen heb je van IBC. Dat was een bijzondere start.
De School is trouwens tweetalig:engels en koreaans.

Ik deel mijn kamer met 2 koreanen en een amerikaanse. 2 wiebelige stapelbedden, 2 bureaus, een kast en een wasbak en een superuitzicht op de bergen!

De omgeving is prachtig! We zitten in een wat hogergelegen gebied, iets buiten Lausanne.
Vandaag hingen we de toerist uit in het centrum. Daar was het koud en door de laaghangende bewolking ook wat somber. Dit in schril contrast met waar onze bases staat: daar was het prachtig weer met een dik pak sneeuw. Op nog geen half uur afstand.

Vanaf volgende week begint het serieuze werk. Elke dag begint trouwens om 6.45 met ontbijt. We gaan het meemaken.

Tot zover voor nu.
Een hartelijke groet, alita

ps 1. foto's komen op picasa te staan.
kijk op
http://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=amschol&target=PHOTO&id=5289334672983185170&aid=5289331780652701745&authkey=77u9SCLTwHE&feat=email (werkt dat?)

PS 2
Mijn huis is nog niet onderverhuurd! Mochten jullie nog iemand weten die 3 tot 6 maanden in mijn huis zou willen wonen, neem dan contact op met Wilma. Alvast bedankt!

  • 10 Januari 2009 - 21:20

    Hettie:

    Ja wat zal ik zeggen:
    ik wens je een nieuw stukje boeiende levensreis.

    enne heb je de droomgever nog ingepakt?

    Ik wens je Gods zegen.


  • 10 Januari 2009 - 21:49

    Hilde:

    hee alita, wat een wonderbaarlijk verhaal! Ik herinner me nog ons gesprek tijdens de wandeling met kerst...
    Ik ben heel blij voor je en wens je heel veel leermomenten, een groeiend geloof en vertrouwen op God!
    Liefs, Hilde

  • 11 Januari 2009 - 11:15

    Geraldine:

    Nou joh, wat is dat allemaal snel gegaan, ik zit je net te mailen of je kunt gaan! Logisch dat je even moet omschakelen. Super dat je daar al zit!

  • 11 Januari 2009 - 12:36

    Joost:

    Dat is supersnel gegaan. Fijn, dat je (toch nog) kon gaan! Ik wens je een hele fijne, leerzame, prachtige tijd!

    Enne... meer sneeuwfoto's :-) Prachtig, zeg. Wel wat anders dan Domino ;-)

  • 11 Januari 2009 - 18:28

    Gretha:

    Fijn, Alita dat je veilig aangekomen bent.
    Gods zegen toegewenst.
    Geniet van alles wat Hij geeft.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 11 Januari 2009 - 18:32

    Martijn S.:

    tante alita!!
    ik hoorde pas eergisteren dat u naar zwitserland zou gaan:D
    En nu bent u er al, het gaat allemaal wel snel!
    maar ik hoop dat u daar weer een leuk tijd tegemoet gaat, veel succes en Gods zegen!

  • 11 Januari 2009 - 18:51

    Beatrijs:

    Lieve Aliet,
    Ik heb aan je gedacht vrijdag en wordt zelf blij van je stap en het bizarre ervan! Gaaf dat je je leven zo op de kop durft te zetten! We hebben in de kerk vandaag heel mooi voor je gebeden! Zoen van mij

  • 12 Januari 2009 - 15:38

    Frans Willem:

    Hee Alita,
    Ik zat net aan je te denken. Ik had de laatste paar weken al eens op je site gekeken, maar toen was er nog niets bekend, en nu zit je al in Zwitserland!!! Ik bedenk me net dat ik beloofd had om 'snel' eens van mij te laten horen, maar je bent er vast al achter gekomen dat er ergens iets tussen is gekomen. Maar ik ga het goedmaken met je... :-)
    Bij deze wil ik je Gods zegen toewensen voor de komende periode. En bovenal wens ik je toe dat je een zegen mag zijn voor anderen in Gods Koninkrijk!

  • 12 Januari 2009 - 17:14

    Peter En Willemijn13:

    We vroegen ons al af waar je was op de trouwerij van Frank. Maar dit is zeker een goede reden dat je er niet was. Wat is dit mooi om te horen. En wat een geweldige reis mag je zo samen met God maken. Wij gaan zeker je verhalen volgen en zijn benieuwd wat God allemaal gaat doen in deze periode van je leven. Gods zegen.

    Peter en Willemijn

  • 12 Januari 2009 - 18:26

    Mariska Costa:

    Ha Alita!!!
    Ik moet even heel hard lachen dat je nu zomaar in Lausanne zit, hihi, ik denk nog even aan ons gesprek van een paar week geleden. Echt heel gaaf voor je dat je daar bent. Geniet met volle teugen van alles. God is geweldig en vol verassingen!! over 2 weken begint mijn IBC, we houden contact!!
    Marcos en Mariska

  • 12 Januari 2009 - 18:45

    Mjet:

    Nou, jij ook goedemorgen. Mooie achtergrond voor je site weer, echt winters en sneeuwsfeer- achtig, in tegenstelling tot je vorige verslag in Oosters Rood. Wilma schreef dat het motto van je nieuwe school "Be rooted and be fruitful" is... klinkt inderdaad als iets dat bij jou zou passen! Veel succes met het samenwonen met de drie andere dames, met Koreaans leren, heel veel plezier toegewenst en DOE EEN ZONNEBRIL OP! Straks word je nog sneeuwblind. Heel veel liefs van Pieter en Mj en de meiden.

  • 12 Januari 2009 - 19:53

    Anita Van Deel:

    Ha Alita!
    Leuk om je gezicht zo vrolijk te zien!
    Ik wens je veel vrede, liefde en vreugde toe en dat je in Gods opleidingsschool nog verder mag groeien.
    Gods Zegen!
    Anita

  • 12 Januari 2009 - 19:59

    Barbara:

    Nou ja..........zit ze gewoon ineens in Zwitserland!!!!!
    Geweldig fijn voor je.

  • 12 Januari 2009 - 23:12

    Marie:

    ... tja, we hebben net eklaar gemist, op de 6e heb ik mijn Zwitserland verlaten. snif.
    Maar ik kom best wel nog één keer langs in de komende 3 maanden :-)
    Geniet er van en groet maar Trevor

  • 13 Januari 2009 - 06:56

    Gert & Brenda:

    Nou nou, je zit in ieder geval een stukje dichter bij ons. Wees voorbereid op nog meer verrassingen dan je vorige week hebt meegemaakt. Als je dat kon handelen, kan er nog meer komen toch?

    Gooi nog ff een sneeuwbal deze kant op.

    Zegengroet, GBANR

  • 13 Januari 2009 - 10:38

    Jan Willem:

    Hoi Alita,

    geweldig gewoon! ik vind het heel mooi dat je je hart kunt volgen. veel succes, werkse en dat je er maar flink van mag genieten!

  • 13 Januari 2009 - 11:04

    Ellen:

    Hoi Alita,
    ik viel bijna vd bank zondag! ben je ineens weg! we vinden het super voor je. geniet ervan en Gods zegen!
    ik hoop dat je je veer bij je hebt ;-)
    liefs Ellen

  • 13 Januari 2009 - 11:24

    Catrien:

    Heb je wel je schaatsen mee? ;-)
    Vrede schatje!

  • 13 Januari 2009 - 18:13

    Brenda:

    He Alita,

    ik zal je af en toe op de hoogte houden van Oswald Chambers. Op jouw dag van vertrek schrijft hij:
    Is my sacrifice living?
    Gen 22:9
    We seem to think that God wants us to give up things! God never tells us to give up things just for sake of giving them up, but He tells us to give them up for the sake of the only thing worth having, namely, life with Himself.

    Succes daar! Brenda

  • 13 Januari 2009 - 18:14

    Liesbeth:

    Tsjonge Alita, wat een verhaal! Wel gaaf dat je zo'n omschakeling aandurft! Daar gaat heel wat vertrouwen van uit! Ik wens je een goede tijd toe en geniet van alles! Groetjes, Liesbeth

  • 13 Januari 2009 - 18:22

    Brenda:

    He Alita,

    2de poging om wat te plaatsen. Ik hoop niet dat het er nu 2 keer op komt te staan?!
    Ik wil je af en toe op de hoogte houden van wat Oswald Chambers te zeggen heeft.
    Op jouw dag van vertrek schreef hij het volgende:
    Is my sacrifice living?
    Gen 22:9
    We seem to think that God wants us to give up things! God never wants us to give up things just for the sake of ging them up, but He tells us to give them up for the sake of the only thing worth having, namely, life with Himself.

  • 13 Januari 2009 - 19:25

    Riëtte:

    Ha die Alita,

    Fijn om te zien en te lezen dat je goed bent aangekomen. Hoe bijzonder kan het zijn: zitten we het ene moment nog samen te bidden, zie ik je nu al in de sneeuw met een brede glimlach.
    Geniet ervan, en ik hoop nog veel van je te mogen lezen/zien op de site. We volgen je!

    Groetjes, Riëtte (ook namens de mannen hier)

  • 13 Januari 2009 - 21:41

    Letje:

    Lieve lieve Alita,

    Woww, wat een verhaal! Ik stond echt even te knipperen met mijn ogen toen ik het las!
    Gaaf zeg dat het zo voor je loopt en dat je deze stap gewoon zet! Ik wens je een hele mooie gezegende tijd toe en geniet ervan, ik zal voor je bidden.

    Liefs en een dikke zoen,

    Idelet.

  • 15 Januari 2009 - 19:05

    Griëlla:

    Aliet! het huis is leeg! en nu moet ik echt alles zelf schoonmaken! :-)
    Volgens mij krijg jij het erg naar je zin in zwitsrland als ik je verhalen zo lees, super!

  • 16 Januari 2009 - 12:02

    Anita:

    Hé Alita,
    daar ben je dan,in Zland. Geniet- en ontvangze daar. En tot een andere keer.

  • 17 Januari 2009 - 20:43

    Albert En Clazina:

    Hoi Alita!
    Wat is dit allemaal bijzonder, en bijzonder snel gegaan!
    We wensen je een hele goede, gezegende tijd toe!
    Groetjes,
    Albert en Clazina

  • 18 Januari 2009 - 11:12

    Bertilde:

    hai alita,
    en dat je in die drie drukke dagen ook nog tijd had voor een kaartje... wauw! Echt heel gaaf voor je dat alles toch door is gegaan, en wat een bikkel ben je zeg. Alles zomaar los en achterlaten...
    Veel Goeds daar gewenst
    met God en alle 30-ers...
    hier wordt nog druk geregeld voor de bruiloft, en over twee weken verhuis ik naar Arnhem, het bidden voor jou heb ik dus in de kerk gemist want het is erg veel arnhem op dit moment! nou doegie,
    x bertje

  • 07 Februari 2009 - 09:57

    Erna:

    Hoi Alita,

    Wat een bijzonder verhaal! De laatste keer dat ik je sprak was je teleurgesteld en nu ben je opeens weg... Knap ook dat je gegaan bent! Heel veel sterkte, verwachting & plezier!

    Liefs,
    Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 64729

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: