Wandelen, sleeën, ziek zijn en weer opstaan... - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Wandelen, sleeën, ziek zijn en weer opstaan... - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Wandelen, sleeën, ziek zijn en weer opstaan...

Door: alita scholtens

Blijf op de hoogte en volg Alita

18 Januari 2009 | Zwitserland, Lausanne

Nou, dat was me weer een week zeg! Vol hoogte en dieptepunten. Het lijkt wel het echte leven hier ;).

Als ik 's ochtends voor lestijd ga wandelen dan word ik steeds weer verrast door het hoge Narnia-gehalte dat hier aanwezig is in de bossen. Pas liep er 's ochtends ineens een prachtig hert voor mijn neus!
Hoogtepunt is zeker ook het heerlijke sleeën vanaf de hellingen, op 5 minuten loopafstand. Hier op de basis zijn we voorzien van sleeën, ski’s, snowboards, mountainbikes. (Ik weet niet of ik alles mag lenen, maar we hebben het!)
Samen sleeën is leuk, maar alleen net zo goed heb ik ontdekt. 5x van een helling af na lestijd en je hele hart en hoofd heeft weer ruimte voor nieuwe dingen. Dat je geen controle meer hebt en wel in een rotgang naar beneden gaat is echt spannend! Neem daarbij de meer dan prachtige omgeving en de stralende zon en het is compleet.

Dieptepunt was toen ik woensdagmiddag ziek boven de wc hing en even wegviel. Er is een enorme griepvirus een rondgang aan het maken door het gebouw. Onze hele kamer lag woensdag ziek op bed, te kuchen, te kreunen. Medicijnen hield ik niet binnen en de koorts liep ondertussen op. Ik heb aan een Koreaan geprobeerd uit te leggen dat ik een zetpil nodig had, maar ze begreep het niet helemaal:).
Herstellen gaat ook iets minder snel als de bacteriën zo blijven hangen en je elkaar 's nachts wakker houdt met hoesten. Nu, 5 dagen later, voel ik me weer een beetje mens.
Op onze slaapkamer ben ik degene die graag frisse lucht wil 's nachts en de anderen graag de kachel hoog en de ramen hermetisch gesloten. Tja, dat is ook het leven hier.

Omdat onze spreker plotseling niet kon komen, hebben we ons aangesloten bij de lezingen van de DTS. De spreker was Mike Oman die een schat aan ervaring heeft als leider binnen YWAM in Zimbabwe en Ierland. Het onderwerp van deze week was het Vaderhart van God, belicht vanuit het Bijbelboek Exodus.
Voor mij was de kern: 'God brengt ons in plaatsen van een Rode Zee om een nieuwe stappen in geloof te zetten. Als we Hem in dat moment vertrouwen, zal Hij onze vijand vernietigen'.
De kunst is voor mij om oog te krijgen voor deze Rode Zee-plaatsen. Het heeft iets te maken met staan blijven ook al ziet het er allemaal behoorlijk spannend uit en dus niet laten leiden door angst/bezorgdheid. Ik ontdek dat God Zijn Kracht en Wijsheid graag voor mij wil inzetten, omdat Hij van me houdt! En daarna liggen er weer mogelijkheden, 'land',wat ik anders nooit ontdekt zou hebben, omdat ik niet wist dat het bestond!
Rode Zee momenten hoeven niet eens dramatische situaties zijn, maar vooral situaties die ik liever wil vermijden en waar ik geen gat in zie.
(bijv. ons wel/geen ventilatie 's nachts of wel of niet binnen 3 dagen voor een half jaar vertrekken)

Exodus ging over Gods kant van de relatie: Hij bevrijdt ons, Hij leidt ons en brengt ons tot ons doel. De komende week zal gaan over onze kant van de relatie: 'God vrezen', bezien vanuit het Bijbelboek Deuteronomium. Dezelfde spreker, maar nu op IBC nivo;).

Lieve groet, Alita

Ps hier zijn weer wat foto's:
http://picasaweb.google.com/amschol/Week2WandelenSleeenZiekZijnEnWeerOpstaan#5292642503154837842

  • 18 Januari 2009 - 13:14

    Jeroen:

    dank u wel voor het bellen.veel succes in ZWITSERLAND.
    xxx,jeroen

  • 18 Januari 2009 - 19:12

    Anita:

    Thanks voor updating, leermomenten en foto's.

  • 19 Januari 2009 - 18:06

    Brenda:

    He Alita,

    ik heb ook wel zin in sleeen, maar dat zit er hier voorlopig nog niet in met gemiddeld zo'n 35 graden overdag!

    Brenda

  • 19 Januari 2009 - 18:27

    KlaasJan:

    Tja daar ben je dan, op een Narnia achtige plek. Wat heerlijk voor je. Jammer van die griepvirus die meegereisd was. Hopelijk heb je nu alle virussen overwonnen.
    Als ik al die reacties lees van je vriendinnen dan denk ik tjonge wat is die meid gegroeid in het hebben van relaties. Om jaloers op te zijn. Volgens mij is dat wel het doel van God. Groeien in relatie met Hem en met elkaar. Zelf ben ik daar niet zo goed in. We hebben in Nederland vorig weekend prachtig ijs gehad zodat we overal konden schaatsen. Broek op Langedijk was werkelijk schitterend. De hele sfeer was geweldig. Ik vond het fantastisch. Nu is er helaas weer dooi. Vorige week was ik nog in Zwolle en dacht nog even aan je dat ik het komende half jaar niet zomaar even bij je langs kan....
    Ik hoop dat je verlangen wordt beantwoord om te wortelen in Gods genade en vruchten mag dragen.
    Wel een fijn idee dat je niet helemaal aan de andere kant van de wereld bent dus als het echt moet....
    Over 2 weken ben ik jarig wordt dan 44 jaar. Ik ben bezig de balans op te maken.... Wil graag nog wel andere dingen met mijn leven doen. Ik vertel je er later over. Wordt vervolgd.
    Lieve groeten van je broer KlaasJan

  • 21 Januari 2009 - 18:02

    Joke:

    Hey Alita,
    via, via kwam ik hier terecht.

    Dus toch Zwitserland! en geen Deltion in 2009!
    Heel veel succes en plezier!

  • 23 Januari 2009 - 23:21

    Mariska :

    hoi Alitha,

    geniet van de sneeuw!! heerlijk lijkt me dat. Wat anders dan elke dag zwetend rondlopen. Zondag begint mijn cursus en hopelijk mag ik dan de dagen doorbrengen in een klaslokaal met airconditioning!!!!haha.
    Ik wens je een voorspoedig herstel toe en sterkte met het slapen, ik kan me er alles bij voorstellen. Als bemoediging....alles went, haha,

    Gods zegen, Marcos en Mariska

  • 26 Januari 2009 - 08:31

    Griëlla:

    o wauw! Het is vet mooi daar bij jou om de hoek! Weer eens wat anders dan flats :-)

  • 26 Januari 2009 - 10:10

    Pa:

    Het is me toch wat: onze dochter zomaar in Zwitserland. Uit je verslag te lezen heb je het goed naar je zin. We hadden eigenlijk ook niet anders verwacht hoor
    Als je in zo'n omgeving bent dan moet het louter en alleen al door dat feit goed toeven zijn. Ik zou er om deze tijd van het jaar ook wel willen zijn. Maar dat gaat niet he?
    Wij, pa en ma, willen je op deze weg Gods onmisbare zegen toewensen en je een fictieve knuffel doen toekomen.
    Je zult nog wel eens schrijven op deze site nemen we aan. Vertel dan de volgende keer aan minder ingewijden wat een Narnia-gevoel is, dan kunnen wij er ons wellicht ook in verplaatsen

    Pa S.

  • 27 Januari 2009 - 17:24

    Grietha:

    Lieve Alita

    Goed om te lezen dat je het goed hebt daar. Wat kun jij ons allemaal verassen zeg met een plotselinge vlucht (haha mooie woordspeling he) Nee hoor zo zie ik het niet. Geniet erg daar en leer vooral veel over Gods grootheid. In de lessen en in de prachtige natuur om je heen. Denk aan je en zal voor je bidden.

    Grietha

  • 29 Januari 2009 - 07:44

    Mjet En De Kabouters:

    Hee Aliet, wat een uitzicht heb je... meid, wat een geluk. Hier gaat het ook goed, maar even sleeën bij jou met z'n allen klinkt ook heeeeeeel fijn...! Joost heeft trouwens een optie op Domino van 6 t/m 20 september... denk je erover na? Liefs van ons allemaal!

  • 01 Februari 2009 - 19:14

    Freek:

    Hoi Zus,
    Wordt eens tijd dat je ook van ons wat hoort. We bidden voor je.
    Is alles goed?
    Hier gaat alles zijn gangetje. Druk met alle dagelijkse zaken. Roisin doet het goed op school. De jongens spelen en sporten er op los.

    Wij zijn vorig weekend met Steven en Henriette in de sneeuw van Winterberg geweest en hebben er heerlijk geskied. Het is nog net geen Zwitserland, maar ik heb wel even aan je gedacht.

    Zet je hart open voor Gods Geest (aldus ds Zomer vanavond in de preek). Laat je door Hem leiden. Als God voor je is, wie kan dan nog tegen je zijn?

    Dikke kus. We houden van je.

    Freek en Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 64749

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: