Week 3 en 4: Keep dreaming - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu Week 3 en 4: Keep dreaming - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

Week 3 en 4: Keep dreaming

Door: alita scholtens

Blijf op de hoogte en volg Alita

03 Februari 2009 | Zwitserland, Lausanne

Nee, nog steeds krijg ik geen genoeg van de omgeving. Sleeën blijft mijn favoriet. Alles is hier duur, maar de prachtige omgeving is gratis! Vorige week regende het en ik dacht: nu is het over met de pret en begint het serieuze leven. Maar twee dagen later sneeuwde het weer volop. En de pret gaat weer verder. Het leukste blijft gewoon om als eerste mijn voetstap ergens neer te zetten. Misschien ga ik binnenkort maar weer met hardlopen starten. Misschien…

Zaterdag 31 januari zijn we wezen wandelen in de bergen. Heb echt van minuut tot minuut genoten. Zie fotolink en beoordeel zelf.

En ja, ik doe ook nog een counselingschool. In onze 2e lesweek was het thema ‘God vrezen’. De spreker had veel verhalen te vertellen over hoe hij had mogen leren om niet op zijn omstandigheden te vertrouwen of daarvoor bang te zijn, maar leerde kiezen om God te vrezen. Een getuigenis over rust en avontuur tegelijk. Zoals iemand deze week zei: ‘ik kom erachter dat ik niet gelijktijdig bezorgd kan zijn én op God kan vertrouwen. God wil dat ik uit genade leef.’

De 3e week hadden we twee thema’s: luistervaardigheden en Bijbels wereldvisie. Het eerste ging over communicatie barrières en hoe je die kunt overwinnen: onvoorwaardelijke acceptatie. Onverdiend, onvoorwaardelijk de ander willen begrijpen. Niet omdat die ander zo aardig is,het zo goed doet, je het met hem eens bent. Maar omdat ik begrijp dat ik het net zo goed niet verdiend heb om begrepen te worden. Maar ik ben het wel waard! Vervolgens bijbelse wereldvisie. Het verbindt álles met God en Zijn bedoeling met ons. Gods intentie met de schepping is nog steeds hetzelfde, Hij geeft ons doel en autoriteit en Hij vertrouwd Zijn aarde aan ons toe om te bewerken, Hij voorziet in alles en zegent ons en Hij noemt het ‘zeer goed’. Elke plaats waar ik dat nog niet ten volle kan geloven is een steen bij mijn wortels die groei tegenhoudt. Jezus kwam om deze leugens, onze schaamte, pijn zonde naar het kruis te dragen. Hij kwam om te laten zien hoeveel we Hem waard waren. Álles… Maar in onze maatschappij is daarvan veel verloren gegaan, omdat we denken dat het niet meer reëel is. Jezelf bevestigen is nu wat nodig is. De spreekster zette in op het verwijderen van deze stenen die leugen met zich meedragen en deze te vervangen door te gaan wortelen in de grond met waarheid. Zo kunnen onze wortels weer voeding krijgen en kunnen we gaan groeien in wie we al zijn, zoals God ons vanaf het begin in gedachten had.

De komende 2 weken gaat het over de Plumb-line, te vertalen als loodlijn, schietlood. Hier is ook een boek over verschenen. In het Nederlands verschenen onder de titel ‘Muren van mijn hart’. Het staat bekend als het doorlichten van heel je leven, om te zien waar je gebogen bent en waar God je weer wil rechtzetten. Hier komt berouw en bekering bij kijken. En genezing. Volgens de verhalen gaat dit emotioneel erg diep. Het onderwijs is 's avonds via een live videolink met doctor Bruce Thompson, de ontwikkelaar van deze plumb-line onderwijs. Hij is ergens aan de andere kant van de wereld. ’s Avonds zulke intensieve onderwerpen behandelen zal wel vermoeiend zijn, maar vanwege het tijdverschil niet anders mogelijk. Heb geen idee hoe dat gaat uitpakken, maar ik kijk er naar uit.

Ik ga nog maar even uitrusten, ik mag straks nog een uur mannen wc's schoonmaken :)

Bonjour, Alita
Foto’s! http://picasaweb.google.com/amschol/KeepDreaming#

  • 03 Februari 2009 - 13:51

    Liesbeth:

    Hey Alita! Leuk om weer even wat van je te lezen; heerlijk enthousiast weer. Het maakt me nieuwsgierig naar meer! Zo te lezen geniet je enorm; 'k hoop en bid dat dat zo mag blijven en dat je meer over God mag leren...voor jezelf en om door te geven (o.a. aan Zwollenaren ;))! Lieve groet, Liesbeth

  • 03 Februari 2009 - 14:03

    Wilma:

    Jij ongeloooooooofelijke bofkont!
    Zo te mogen genieten van de puurheid van Gods schepping.
    En mooi onderwijs ontvangen.

  • 03 Februari 2009 - 14:10

    Wilma:

    ...en gaaf dat via je verhalen ik er wat van mag ontvangen.
    Ben benieuwd naar de uitwerking van de Plumb-line.
    Ik ga nu even wat stenen uitgraven. ;-)

    PS. Je beeld van Ps. 121 is echt overweldigend!

  • 03 Februari 2009 - 15:28

    Pa:

    Je gaat goed he?
    Wij hopen dat je heel veel goede ideeën opdoet voor je persoonlijk leven en voor de toekomst om te fungeren in staat en maatschappij zoals de Heere die aan ons geeft.
    Wij staan achter je!
    Pa S.

  • 03 Februari 2009 - 15:32

    Hettie:

    Gaaf om je verhaal te lezen, dat boek van muren van je hart heb ik in de kast liggen.

    mmm zal ik die eens gaan lezen? veel emoties???
    ik denk er nog even over.

    nu ga ik genieten van je mooie foto's

  • 03 Februari 2009 - 16:11

    Anita:

    Genieten van je ervaringen en foto's! Thanks.

  • 03 Februari 2009 - 16:55

    Johan:

    Alita, mazzeldingetje. Wat ben ik toch stikjaloers op de omgeving waarin je mag verblijven op dit moment. Geweldig, indrukwekkend en wonderschone foto's van de omgeving heb je gemaakt.

    Kon ik maar even bij je zijn, aldus het bekende liedje. Maar goed, hier gaat de keiharde werkelijkheid ook weer verder. Gisteren een begrafenis en vandaag gewoon weer werken.

    We zijn dankbaar voor alles wat we hebben en bidden om de nabijheid van Gods Geest voor jou en je medebewoners in Zwitserland.

    Het eerste bedrag heb ik inmiddels overgemaakt. Hopelijk weet iedereen dat het weer op dezelfde manier gaat als de vorige keer.

    Geniet van iedere dag.

    Hartelijke groet en veel liefs van mij, Gretha en je neven.

    Johan

  • 04 Februari 2009 - 20:31

    Mariska:

    Hey Alita,
    leuk dat je volgende week de plumbline gaat doen. Ik zit er middenin. Echt heel verhelderend en vernieuwend en vermoeiend en emotioneel ook maar goed!!!
    geniet van alles,
    tchau, Mariska

  • 05 Februari 2009 - 17:15

    Hilde:

    heej alita, zie dat je nog goed op je plek zit, fijn voor je, geniet ervan! En sterkte!

    groetjes, hilde

  • 07 Februari 2009 - 18:18

    Catrien:

    jaja, mannenwc's schoonmaken..... :-)

  • 09 Februari 2009 - 12:30

    Griëlla:

    Leuke foto's! Maar crocs..... :-S :-D

  • 10 Februari 2009 - 20:33

    KlaasJan:

    Lieve Alita,

    Prachtige dingen leer jij.Met name God leren vertrouwen en je niet laten verleiden door de te kijken naar de omstandigheden. In mijn persoonlijk mail aan jou lees je daar meer over.
    Laten we wel afspreken dat als je zoveel kennis van God mee krijgt dat je het wel gaat delen met mij....
    Ik wens je de zegen van God toe,
    Hou van je,
    KlaasJan

  • 10 Februari 2009 - 20:38

    Freek:

    Wat heerlijk om weer wat van je te lezen. Wij leven maar gewoon door hier....
    Goed om te weten dat je af en toe heerlijk kan genieten (van de mannen wc) en heel vervelend voor je dat je toch elke keer weer geconfronteerd wordt met die vrieskou.

    Dikke knuffel en nog meer kusjes.

    Freek

  • 14 Februari 2009 - 19:10

    Mj En De Dames:

    Bonjour Alita,

    boeiend alles daar, ook de sneeuw :-) Hier hadden we ook sneeuwstorm van de week, maar gelukkig trok 'ie 's middags weg zodat ik toch kon gaan wandelen met de ladies. Fijn dat het goed gaat met je. Kan je eigenlijk skieën of was dat een grapje? Staat het raam in jullie slaapkamer 's nachts al open???

    Veel liefs van
    Mj, Pieter, Hinske en Jes

  • 14 Februari 2009 - 19:12

    Mj Nog Even:

    PS Alita, die foto van die tulpen! Ontzettend.

  • 18 Februari 2009 - 08:16

    Jacomien:

    Hé waar zijn je foto's van de sneeuw gebleven? Ik ben volgens mij te laat met kijken. Goede tijd gewenst daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2080
Totaal aantal bezoekers 64746

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: