aangekomen in uganda - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu aangekomen in uganda - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Alita Scholtens - WaarBenJij.nu

aangekomen in uganda

Door: alita scholtens

Blijf op de hoogte en volg Alita

06 April 2009 | Zwitserland, Lausanne

Lieve allemaal,

We hebben een zeer lange maar goede reis gehad en zijn gezond aangekomen in Jinja.
In londen 10 uur gewacht en daarna naar Dubai en met een tussenstop in Ethiopie doorgevlogen naar Entebbe, het vliegveld van Uganda. Toen wachtte ons nog een reis van 3 uur in spitsuur van Kampela, de hoofdstad van uganda.
De uitlaatgassen daar stellen je longen echt op de proef!

In de avond kwamen we aan in Jinja.
Onze bedden zijn goed en nog geen last gehad van enge beesten. We slapen dan ook veilig onder een muskietennet.
De wc herken ik weer van China. Ik ben al erg blij dat we gewoon kunnen doortrekken en dat we het niet met een stok hoeven weg te vegen...
En we hoeven niet eens naar buiten 's nachts. Verder is het kampeergehalte redelijk hoog. Voor vers drinkwater mogen we 10 minuten lopen. Maar dan heb je ook wat.

De eerste dagen hebben we niet veel gedaan, veel uitgerust en nieuwe mensen ontmoet. Hier zijn nog 2 nederlanders uit zuid-afrika. Het weer is tot nu toe heerlijk zomers. 's nachts kan het flink regenen.
De basis is vredig en rustig. In het de verte is het Victoriameer te zien. Verder is er genoeg te eten aan rijst en bonen.
Zodra je buiten de basis komt is de wereld echt totaal anders. Het geeft mij echt een verdwaald gevoel.
Denk ik nu echt hier iets te kunnen doen? Ik zou niet weten hoe ik hier moest leven...Telkens zeg ik tegen mijn hart: deze situatie is normaal voor deze mensen. Dat is wat me hier verteld wordt.

Maar goed, vandaag zijn onze teamleiders op pad om kennis te maken met verschillende kerken en dorpen waar we uitgenodigd zijn om te komen lesgeven. Dat is dus wat we gaan doen. deze dagen moeten we ons gaan voorbereiden op een onderwerp waar we over gaan lesgeven.

Afgelopen zondag zijn we naar een kerkdienst in een dorp geweest. Het lijkt wel of alle afrikanen kunnen zingen en dansen. Dat is echt genieten.

Tot zover even deze update. Internet is niet altijd beschikbaar. Maar de meeste berichten heb ik tot nu toe gelezen. Super bedankt!

dag! alita



  • 06 April 2009 - 09:20

    Anita:

    Don't worry. You're there for a reason.

  • 06 April 2009 - 11:48

    Gert:

    Mooi he hoe goed God de afrikaanse mensen heeft gemaakt! Wat een feest kunnen ze er van maken. Kan je al een beetje meedoen?
    Maar, wij mogen er ook zijn (met of zonder de klompendans).
    En of jij er wat mag gaan doen; tuurlijk, maar misschien mag je eerst nog ontvangen en leren van hun manier van leven en geloven....luister naar God wat Hij wil dat je doet.

    Trouwens, zullen we ff een bakkie doen?

    Gr.

  • 06 April 2009 - 14:02

    Liesbeth:

    Hey, jij afrikaner! Goed te horen dat je er veilig bent aangekomen! Succes met en zegen voor wat er op je pad komt! Spannend en uitdagend, lijkt me dat...als je niet precies weet wat de komende tijd gaat brengen. Nou ja, zegen in ieder geval! Jij dus ook lekker weer (wat een bijzaak, haha!). Leuk hè: we genieten van dezelfde zon van dezelfde Schepper!!! Groetjes uit een heerlijk zonnig Holland! Liesbeth

  • 06 April 2009 - 17:28

    Mj:

    Joehoeeeee!!! Je bent veilig aangekomen! Op naar de volgende stap in het grote avontuur! Geniet ervan!!! ... en houd ons op de hoogte, dan genieten wij weer met je mee!


  • 06 April 2009 - 20:00

    Jaap Van Pijkeren:

    Dag Alita, onwijs dat je daar bent terecht gekomen. Ik ben benieuwd welke taak je daar tegen komt. Wij zijn heeél druk met van alles en nog wat, maar nog energiek en gezond. Ik wens je het allerbeste toe en weet: God zorgt voor ons, in Afrika en aal obver the world.

  • 07 April 2009 - 11:17

    Klaas Jan:

    Lieve zus,

    Fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen. Natuurlijke denken we hier in Nederland dat we de ellende van Afrika wel kennen omdat we het op TV gezien hebben. Maar als je er echt bent zo als jij en je wordt zelf geconfronteerd met zoveel armoe en ziekte, tja dan voel je je verdwaald. Toch gek idee dat God daar ook is. Als wij het lef hebben hier ooit nog ergens over te zeuren, zoals file of een trage computer.....
    Natuurlijk heeft God je daar niet zomaar gebracht. Zoals je zelf ooit schreef moet je nu echt gaan lopen op die stenen die onder water liggen. Hij weet de weg, en daarom bidt ik voor jou dat jij en je groep de ogen krijgen om de weg te zien, de kracht mogen krijgen om de weg te gaan en de vrijheid krijgen om onderweg van het uitizcht op Gods almacht te genieten.
    Veel sterkte en zegen op je reis.
    liefs,
    je broer KlaasJan

  • 09 April 2009 - 09:08

    Lieve Alita:

    Wat fijn dat er na de lange reis, ruimte was om te aarden. En ruimte om te wennen aan een ander land, een andere cultuur en een andere levensstijl. En wat mooi dat je mag genieten van de Afrikaanse dans en aanbidding! Tegelijk ook dat je terug mag gaan naar de kern van wat je mag aanbieden en doorvertellen: Wie is God? En hoe groot is Zijn liefde?
    En die liefde is voor jou, voor mij, voor alle Afrikanen, voor alle Nederlanders, voor de hele wereld!
    Bij je gevoel van verdwaaldheid, moet ik denken aan het Engelse woord 'dwell'. Dat heeft iets van 'verdwalen', maar het betekent 'wonen'! En dan kom ik terug bij ps. 23: I will dwell in the house of the Lord for ever!
    Liefs,
    Wilma

  • 12 April 2009 - 21:14

    Marc:

    Ik heb je helemaal niet zo gevolgd en kom nu via Mariska's weblog hier terecht. Wat een belevenissen en reizen! Gaaf zeg.
    Veel zegen!

  • 15 April 2009 - 21:13

    Mj:

    Hoi Alita, wat zie je er mooi uit in Afrika! En wat een prachtig groene oase waar je in zit! Wil je als je ergens op een markt leuke stoffen ziet, een vrolijke Ugandese stof voor mij meenemen? Dan kan ik daar je bijbelhoes van maken en misschien een bloesje voor kabouter 1 en 2. Liefs weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alita

De komende 2 jaar ga ik werken bij Jeugd met een Opdracht Heidebeek in Heerde. Welkom om mee te lezen hoe dit verder gaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 64732

Voorgaande reizen:

31 Maart 2012 - 09 Juni 2012

israel

02 November 2009 - 10 Juni 2010

Amsterdam

08 Januari 2009 - 27 Mei 2009

IBC Zwitserland & outreach Uganda

13 September 2010 - 30 November -0001

Heidebeek

01 Januari 2012 - 30 November -0001

2012

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Mercy & Justice

Landen bezocht: